Párku 2022 se zúčastnílo 49 párků a do cíle se dostalo 48 z nich.
Název párku | Jména členů | Body: | |
1. | Ústřední topení | Index a Hruštička | 24,5 |
2.-3. | Aáaa | Kája a Adam | 23,5 |
2.-3. | Sappho and Her Friend | Lilian Lamser a Domi Gmiterko | 23,5 |
4. | Fčeličky | Míša a Pavel | 22,5 |
5. | Skoro jako Radkův tým, ale výš | Danka a Kesy | 21 |
6. | Zvířátka | Elif Garajová a Miroslav Rada | 20,5 |
7.-8. | Obligatorisk | Lada P. a Filip B. | 20 |
7.-8. | Team Avatar | Kača a Tomáš Kloudovi | 20 |
9. | Radkův tým | Radek Fiľakovský a Petr Valášek | 19,5 |
10.-12. | Himbajs-šůviks | Aleš a Čmelda | 19 |
10.-12. | Hlavně se nezranit | Ondra Suchánek a Petr Hála | 19 |
10.-12. | Tučnej a libová | Pavel a Makula | 19 |
13. | прагоры | Martina a Honza Pomikálkovi | 18,5 |
14. | Černé koťátko | Ondra a Tereza | 18 |
15. | FOKA | Tom Tauer a Vendy | 17,5 |
16.-18. | Skôr skôr ako neskôr | Heli a Jakub | 17 |
16.-18. | Skoro jako Radkův tým, ale níž | Hanka Svozilová a Filip Valášek | 17 |
16.-18. | Tepelný komfort | Lenka a Darwin | 17 |
19.-21. | Ceapaire-isbein | Michal a Šárka | 16,5 |
19.-21. | Psychokopytníci | hlína a PePe | 16,5 |
19.-21. | Vídeňský párek | Pepa a Zuzka | 16,5 |
22.-24. | Mistři slabé vůle | Pája a Ondra | 16 |
22.-24. | Svinský Bob | Eva a Honza Matějkovi | 16 |
22.-24. | Šťavnatý Karel | Karel a Michala Martiškovi | 16 |
25.-27. | Olafi | Oldřiška a Filip | 15,5 |
25.-27. | Rama | Radovan Švarc a Martina Petráková | 15,5 |
25.-27. | Tranquilo, señor! | Petr Cvachovec a Ondřej Sliwka | 15,5 |
28. | Celer Řapíkatý | Yeti a Věrka | 15 |
29.-31. | Kočka s tučňákem | Šavlík a Rony | 14 |
29.-31. | Na pohodu | Emil Drapela a Zuza Krumlová | 14 |
29.-31. | Poškrábal mě kocour | Ladislav Skákal a Andrej Koubek | 14 |
32. | Himbajs šůviks | Věšák a Lucka | 13,5 |
33. | Ňuf sem ňuf tam | Bára a Filip Hauptfleisch | 13 |
34. | Antropoid | Tom a Milan | 12 |
35.-36. | Dásinedási | Zůza Dočekalová a Pavel Lávička | 11 |
35.-36. | Davel | Dana a Pavel Zemanovi | 11 |
37.-39. | Fouká | Ušatka a Petržel | 10,5 |
37.-39. | Morčata na útěku | Lukáš B a Míla B. | 10,5 |
37.-39. | Sáčci | Jan a Magdaléna Klusáčkovi | 10,5 |
40. | Sešívaný klokan | Bára a Pavel | 9 |
41.-42. | Kocouří procházka | Zdeňka a Jiří Hruškovi | 8,5 |
41.-42. | Věc jezevec | Danča a Olda | 8,5 |
43. | Kámen pod kamenem | Peťa a Andy | 7,5 |
44. | Proxíci | Jirka a Martina | 6,5 |
45. | Tekuté jehličí | Jirka Uhlíř a Verča Majíčková | 6 |
46. | Díra do sněhu | Johny Cook a random bitch | 5 |
47.-48. | Oxymoroni | Kája a Roman | 4 |
47.-48. | Žirafka | Ondra a Anička H. | 4 |
49. | Birds & Bees | Myš a Pštros | DNF |
Velká část šifer potřebovala k vyluštění Deník párku a pomůcku, která k deníku patřila.
V šifře “Klub” bylo potřeba každému obrázku přiřadit sloupeček 5 polí a vybarvit pole, pokud je příslušný člen Rychlých Šípů na obrázku. Pořadí postav je dáno jednak seznamem ve startovních informacích a druhak obrázkem v šifře, kde Rychlé Šípy jdou vedle sebe.Poté byl vidět graficky nápis SIPY.
V šifře “Bratrstvo” napíšeme do naznačené mřížky 5×5 jména členů Bratrstva kočičí pracky a pak použijeme čísla v šifře jako souřadnice do mřížky a čteme text HESLO BUBLINA.
V šifře “Výprava” každý obrázek naznačuje pohyb nahoru/dolů/doprava/doleva. Tyto pohyby jen kreslíme za sebou a nakreslíme písmenka LOD.
Šifra má 26 řádků. Každému řádku přidělíme písmenko abecedy v pořadí na pomůcce. A pak už jen čteme obdelníčky zleva doprava. Text – KRIZENI CERVENE A KOUTECKEHO POTOKA.
Každá věta v šifře představuje knihu Jaroslava Foglara. Jen je každé slovo v názvu nahrazeno slovem jiným tak, aby to bylo co nejvíc vtipné pro orgy :-) (většinou je tím slovem antonymum, ale ne vždy). Identifikujeme správné romány a z jejich názvů přečteme tučná písmena. Text – CERVENA x KOUTECKY POTOK
Stránku vložíme do eurofólie a pak každá horizontální čárka je ve stejné výšce jako malá nebo velká dírka na boku fólie. To interpretujeme jako tečky a čárky v morseovce a čteme text RODRIGOVA SKALA.
Každý obrázek představuje ustálené slovní spojení ve tvaru “něco na/v něčem”. Například máslo na hlavě nebo nůž v zádech. Je vždy potřeba identifikovat druhé slovo ve spojení a z něj vzít písmenko podle čísla v otazníku. Text RODR SKALA.
Karty dáme do mřížky 3×3 (stejné jako byly na začátku). Návod v levém horním rohu nám říká, jak kartami manipulovat. Je rozdělen na 3×3 pole a v každém poli je opět mřížka 3×3. Velká pole nám říkají – na této pozici se objeví karta, jejíž poloha je naznačená v malé mřížce. Plus je potřeba kartu otočit horizontálně/vertikálně nebo nechat, jak je. Pokud provedeme instrukci správně, ukáže se nám obrázek kaple a další sada instrukcí. Opět provedeme a uvidíme velké písmeno J a instrukce. Provedeme naposled a vidíme písmeno Z. Jdeme ke kapli na JihoZápad.
Obrázky představují jednotlivé úkony v popisu, jak vyndat ježka z klece. Například natočení, nejdelší osten, nejširší mezera atd. Obrázky tak musíme postupně spojit tak, aby odpovídaly návodu ze startovních informací. Poslední krok je dát mezi obě stránky šifry pomůcku a jednotlivé spojnice nám pak vyškrtají písmena, která čteme. Text KAPLE JZ.
Vyluštíme killer sudoku. Tím získáme šipky očíslované od 1 do 8 a křížky od 1 do 8. Na levou stranu šifru umístíme pomůcku. A pak interpretujeme každou šipku a křížek shodného čísla jako polopřímku, která nám protne jedno z písmen na pomůcce. Seřadíme od 1 do 8 a čteme KAPLE ZSZ.
Každý obrázek představuje nějakou grafickou manipulaci se stránkou zadání. Napřed tedy přesuneme ženské logo, zvětšíme ho, obrátíme, dokreslíme ho, aby v něm nebyla díra a pak ho vyplníme barvou. Získali jsme tak veliký obrázek kaple, který interpretujeme jako KAPLE v obci VELIKÁ.
Zde musíme postupně ohýbat tři listy šifry, abychom vytvořili chlíveček v polském kříži. Každý řádek šifry děláme zvlášť a postupujem od nejmenšího obrázku k největšímu. Kotva ohne stránku k zemi, balónek k nebi a voda ho udělá vodorovným. Například první řádek – ohnu pravý list k zemi a druhé dva nechám vodorovně. Vytvořím tak levý dolní chlívek a v něm čtu písmeno podle čísla na řádku, tj R. Postupně dostanu tajenku ROZCEST HAJ.
Doplníme křížovku, jen musíme slova vepisovat po slabikách. Poté si všimneme, že všechna slovo pochází z Vontské zahajovací formule (Buďme svorni…). Ale proč slabiky? Spočítáme slabiky ve formuli, je jich 26. Můžeme jim tedy přidělit písmena od A do Z a ty pak dopsat do šedých polí v křížovce. Text – HAJ ROZC.
Římská čísla značí kvadranty v soustavě souřadnic. Vybereme tedy příslušný kvadrant podle prvního čísla. Pak písmena v tomto kvadrantu můžeme opět rozdělit na 4 nové kvadranty a z nich vybrat podle druhého menšího římského čísla. Zopakujeme ještě jednou pro nejmenší římské číslo a zbude nám písmenko či znak. Máme tedy mezitajenku PARABOLA X^2 – 5. Takže musíme v šifře najít body této paraboly (prostým výpočtem ze základní školy) a získáme další mezitajenku MRIZKA. Spočítané body opravdu tvoří platnou šifrovací mřížku na celé soustavě, takže postup provedeme a dostaneme text POKRACUJTE K ROZCESTNIKU U LOMU.
Pomůcku “namotáme” na spirálu a rovná čára nám pak ukazuje písmenko. Text – U LOMU.
Část B naznačuje svislé pohyby tužky a část A vodorovné. Pokud je na místě křížek, tak se tužka v tomto směru nehýbe. Postupně vyhodnocujeme každý řádek, pohybujeme tužkou, dokud nenakreslíme písmeno. Například první písmeno – děláme dlouhý tah nahoru, vodorovně nic – pak poloviční pohyb dolů, vodorovně nic – vodorovný pohyb doprava, svisle nic – svisle poloviční nahoru, vodorovně nic – svisle dlouhý pohyb dolů, vodorovně nic. Tím jsme nakreslili písmeno H. text – HRBITOV S ROH.
Fólii přiložíme na papír, aby se nám překryla šipka nahoře a též se nám překryjí dva obrázky. Ty vyhodnotíme jako semaforový znak. Pak točíme fólií, dokud se nám nepřekryjí právě dva jiné obrázky, opět přečteme semafor. Opakujeme, dokud nemáme text KRCHOV.
Jednoduché řešení – odečteme dvě po sobě jdoucí čísla a vyjde nám rozdíl, který je mocninou 2. K mocnině přičteme 1 a převedeme písmeno. Složité řešení – převedeme čísla na binárku. Čísla mají 26 bitů, přičemž první číslo tvoří 26 hodnot 1. Každé další číslo jeden z bitů přepne na 0. Pořadí tohoto bitu čteme jako písmeno. Text – HRADNI MOST.
Pomůcku umístíme mezi strany. Pojmenujeme každou postavu v šifře a vezmem z ní označené písmeno. Měli bychom mít devět dvojic písmen. Každý z páru má u sebe křížek, který chápeme jako jeden směr v semaforu, takže u každého písmenka můžem mít dva směry a číst semaforový znak. Jenže jak semaforová písmena seřadit. Řadíme je pomocí pomůcky, kde je všech devět písmenek hezky za sebou na středu pomůcky. Semaforové znaky nám tak vyskládají mezitajenku PRES STRED. Poslední krok je tak spojit křížky u dvojic písmen, ale ne na přímo, ale přes stejné písmenko na pomůcce. To nám vykreslí velké semaforové znaky, v kterých už čteme tajenku MOST HRADU.
Je potřeba dvakrát iterovat naznačenou křivku. Druhá iterace hezky kopíruje hrany naznačených hexů. Iterace též má 27 čar, stejně jako je písmen ve větě. Každé písmeno tedy můžeme napsat na jednu čáru a pak písmenka přečíst v pořadí čísel napsaných u vybraných hran. Text – MIZEROV LAVKA
Každý odstavec představuje jednu ingredienci, kterou dáváme do hrnce, abychom uvařili buřtguláš. To je název bitvy a slovo BURTGULAS použijeme jako indexaci do řádku dole, tj. čteme písmenko 2,21,18,20,7,21,12,1,19. Text – MOST POD FÚ.
Nacházíme se na listu 13 a pokud od 13 odečteme 7, nacházíme se na listu 6 na pozici obdélníku vidíme slovo HLEDEJTE (naschvál je bez kurzívy, i když je v upřesnítku). Postup opakujeme a pohybujeme se po různých listech a postupně získáme text HLEDETE VYHLED JZ.
Doplníme křížovku. Dostáváme tajenku ZMEN POHLAVI. Musíme si uvědomit, že každé slovo křížovky je název šifry a každá šifra na Párku má pohlaví a tím pádem i šifru do páru. Názvy párových šifer tedy vepíšeme do křížovky a dostáváme další mezitajenku CISLO STRANY. Každá šifra letos měla číslo od 1 do 26, takže jen jednoduše zjistíme, na jakých stranách jsou vepsané šifry a čteme tajenku VYHLED SKALA.
Vezmeme pomůcky a na naznačených místech ji přeložíme. Pomůcka by se měla složit do tvaru písmen. Postupně vzniká text POUTO
Doplníme písmenka do objektů a čteme jméno JULIE CAPLIN. To je spisovatelka knih, které jsou všechny pojmenované ve stylu “objekt v nějakém místě”. Takže objekty v šifře podle ní leží na nějakých místech, ty si najdeme v šifře a přečteme tam písmenka. Vychází mezitajenka PEKARNA. A kde se nachází pekárna? Podle posledního nevyužitého románu v BROOKLYNU.
Obrázky uprostřed čteme jako Playstation a X-Box. Tedy horní konzole. Ty mají na ovladačích symboly a písmena, které odpovídají pojmenování symbolů v šifře. Takže tlačítkům můžeme přiřadit nějaké směry. Každé tlačítko též má velmi unikátní barvu. Takže pak každé dvojici barev v šifře můžeme přiřadit dvě tlačítka, každé tlačítko má nějaký směr a dva směry nám dávají semafor (míchaná barva znamená směr mezi dvě tlačítka). Čteme mezitajenku VYROBCE NA CTYRI. To je v kontextu šifry SONY.
Pomocí vět pojmenujeme jednotlivé druhy šatů (přesýpací hodiny, trojúhelník,…) a pak z názvu vybereme tolikáté písmenko, kolik šaty stojí stovek korun. Heslo CULIK.
Píseň Vyletěla holubička začíná sedmi různými tóny. Každému segmetu digitálního displeje tak postupně přiřadíme jeden tón. Noty v šifře pak použijeme na vykreslení písmen v sedmisegmentu. V textu nám pak vychází slabiky písně, kterým opět můžeme přiřadit různé tóny a tónům opět segmenty displeje, takže znovu vykreslujeme písmena, což nám dá heslo TRUN.
Nálepku vlepíme do vyznačeného obdelníku na papírku s pozicí prvního stanoviště. Takže z informačního nápisu se stává bonus a jeho řešením je znovu jít na první stanoviště. Zde najdeme ceduli s heslem MATRIX.
Opravdu jen vytáhneme magnetický pásek z deníku a dostaneme heslo PLCH.
Na každém listu je u čísla kolečko, čtverec nebo trojúhelník. Čteme je jako prostou morseovku, tj. tečka, čárka, oddělovač. Tajenka – KOD PARA.
Morseovkové znaky ze šifry Stránky popřehazujeme podle pořadí písmenek na pomůcce. Tj.m třeba znak na stránce 18 dáme na pásku na první místo, protože je na něm R první. Nově vzniklou morseovku přečteme. Heslo PISKOTY
Kód 128 je způsob kódování čárkových kódů. Najdeme čárkový kód v deníku a načteme ho, což nám dá heslo CTECKA.