Párek denní letní šifrovačka pro párek osob

Diskuze

Zanechat příspěvek

Příspěvky

Eliška (dlouhé číslo začínající osmičkou) 6. 8. 2024 20:19

Taky moc díky za hru! Všechny šifry mi přišly hezké a s převážně příjemnou obtížností. Permanentní napadání hmyzem mi bohatě vykompenzovala absence kopců, takže na trasu si taky stěžovat nemůžu. Především jsem ale ráda, že hra jako Párek existuje, protože dlouhodobě považuju dva za ideální počet k luštění. Dík!

Matěj (Fenkovi) 5. 8. 2024 15:59

Moc děkujeme za Párek v blízkosti rodiště jedné naší nožičky. Líbila se nám trasa, která vytěžila z terénu maximum, nebýt kočárku, tak bychom i tu volbu plavání možná využili (prý tedy šel ten jez přejít suchou nohou po servisní lávce, ale to by nebylo ono:-). Kličkování mezi Moravou a Mlýnským náhonem, neckiáda v Horce, moc pěkný areál ve Sluňákově, koupací Poděbrady, všechno pro nás fungovalo, nečekali jsme jen cíl tak hluboko v Olomouci, závěrečné přesuny byly hodně dlouhé. I těch popadaných stromů nebylo tolik (jen jeden), tudíž super výlet.
Skloubit produktivní luštění a hraní si s potomkem je poměrně těžká disciplína, naštěstí odpolední spánek a večerní olomoucká teta na hlídání nám dopřály nějaké to okno příležitosti a do cíle jsme to velmi těsně stihli. Z šifer se mi moc líbí Čísla (3), která jsme nedali, Dračák, Mosty Moravy a na dřeň využitý artefakt (už fakt nevím, co jiného by s ním šlo dělat:-) a vlastně i potenciál hexů (série braillových šifer, nejhezčí za mě asi Zase? – cesta o délce 26).
Ještě jednou velké dík za odladěnou hru, která nám udělala krásný letní den!

Danka (Kesíky pre psíky) 5. 8. 2024 10:20

Ďakujeme za výbornú hru! Osobne sa mi veľmi páčili: šifra s poliakom a tiež skorozáverečná textovka. Tradične sme sa v tíme dobre dopĺňali a búrali stereotypy, pretože nám obom sedela asi polka z každého druhu šifier. Jediné výrazné sťažnosti mám len na bzučiace a bodajúce okolnosti mimo organizátorskú moc :)

Ondra 4. 8. 2024 13:22

Díky za hru, tady jsem sepsal nějaký zážitek :) https://docs.google.com/document/d/1kIRK0AdzV-R4YvYonTqMS02JQvBPCUuA173FK7pHCXk/edit?usp=sharing

Jakub 31. 7. 2024 17:35

Hladam tim + spoluhracku / spoluhraca na parek.

Naskytla sa mi moznost ist na parek. Tim nemam (povodnu registraciu som zrusil, pretoze som mal byt v zahranici), tak ak mas tim a hladas niekoho do parku, daj vediet :) Mozes ma kontaktovat napriklad na gmejle na adrese jakuberan. Pozor, je tam len jedno b ;) Vdaka!

Kristýna 27. 7. 2024 20:37

Ahoj, nechystáte se náhodou někdo po hře vydat směr Vysočina (Humpolec/Havlíčkův Brod), s volným místem v autě k tomu? Pokud ano, moc ráda to místo zaplním. Kdyžtak prosím dejte vědět na kristyna.tomsu na gmailu.

Lipča (org) 7. 8. 2023 20:05

Krasa, odkaz na report nakopiruju k vysledkum, kde je galerie a bude ta moje reportaz. Dekujem.

Aleš (Urban turban) 7. 8. 2023 19:54

Nakonec jsem přece jenom něco vyplodil. Tak ještě jednou dík :) https://docs.google.com/document/d/12X8MDkci9XolpEbcx6MyeVi0iAmiZUYCVoF8Pf4ca5o/edit

Pepa 7. 8. 2023 15:58

A pokud vas zaujala logicka uloha ze sifry Muzska 1 (Velmi dlouha logicka cesta), muzete si kazdy den zahrat neco velmi podobneho pod jmenem “Loopy” na strance gridgames.app (Me krome Loopy bavi jeste napr. Arukone a Hidoku.)

Pepa 7. 8. 2023 15:56

Diky za hru, moc jsme si to uzili! I kdyz pocasi teda fakt nepralo :D. Hodne se nam libila herni oblast — uz jsem byl v Brne asi na 20 sifrovackach, ale u vily Tugendhat a na majestatni ulici Schodova asi poprve. Z sifer nas asi nejvic potesily Muzska 5 (Hadice) a Zenska 2 (Sifrovaci, vcetne interpretace), ale vsechnoy byly pekne. Jeste jednou diky!

Lipča (org) 7. 8. 2023 13:18

ad Zdenek: Dik, ze jsi prijel i pres handicap. No a vidis, sifra s planetkama byla zas u vetsiny testeru jedna z tech nejoblibenejsich, hlavne kvuli interpretaci reseni. Pak si vyber.

Aleš (Urban turban) 7. 8. 2023 11:31

Díky za hru! Za mě teda z podtitulu “letní šifrovací (rychlovka) pro párek osob” nesplnila jen to roční období. Šifry byly fajn na luštění ve dvou, někdy šly celkem rychle i v jednom nebo za přesunu. Trasa pěkná, celkem klikatá, skrz zajímavá místa.

Asi se nezmůžu na reportáž, tady aspoň přikládám obrázek, jak jsme se přesouvali a v jakém pořadí jsme vyzvedávali šifry:

https://stuff.chlyftym.cz/reporty/hotdog2023-urbanturban.png

Zdenek z Freezy Bee 7. 8. 2023 10:29

Diky moc za super hru s peknejma siframa. Myslim, ze se me nelibila sifra s kruhovimy napisy.

Lipča (org) 6. 8. 2023 17:54

Zadani i reseni vseho budem postupne uploadovat dnes a zitra, jak pracovni doba zanedbavana posledni tydny pripravou hry dovoli :-)

6. 8. 2023 14:39

Ahoj, dají se prosím někde dohledat řešení? Resp. zveřejníte je letos? Děkujeme

Lipča (org) 5. 8. 2023 22:02

Fotky od Miškota jsou k prohlednuti na https://photos.app.goo.gl/xBYCkV934fSCNqD18

Lipča (org) 4. 8. 2023 08:47

Aktualne mame jedno volne misto na hre, kdyby se nekdo chel prihalsit, tak to muze zkusit.

Lipča (org) 3. 8. 2023 14:32

ad Lukáš – zkusím si na to vzpomenout příště. Ono doteď to nebylo moc potřeba, protože nebyla nouze o hráče.

ad Míla – situace, kdy jeden clovek hleda misto na lusteni a druhy jde pro obalku, je v pohode. S tema hospodama uz je to horsi. Nerad bych, aby se nam to svrhlo v lustici zakladny (a jako chapu, ze ma byt chcanec, tak to svadi). Takze bych rad, kdyby odbihani z hospody bylo jen v situaci, kdy se dalsi sifra ukaze byt na dohled od hospody a clovek zustavajici v hospode spis bude v mezicase pit, nez lustit.

Lukáš 3. 8. 2023 11:21

Ahoj, nešlo by příští roky “otravovat” týmy z minulých ročníků o tom nadcházejícím?

Bohužel letos jsem se díval na stránky nejdřív moc brzy a teď již pozdě. :( Primárně moje chyba samozřejmě.. ale upozornění by potěšilo.

Každopádně palec nahoru za obnovení této unikátní šifrovačky. Brno by vás nemuselo vysílit jako kdysi Vídeň. :)

Míla 3. 8. 2023 10:42

Dotaz k nedělení. Chápu, že není možné se rozdělit a vyzvedávat paralelně větve. Jak si tohle pravidlo vykládat ve variantě “skočíš pro to, prosim tě?” Tedy může jedna polovina hotdogu např. zůstat v hospodě a druhá doběhnout pro šifru a vrátit se? Je mi jasné, že je tam nějaká šedá zóna, ale zajímá mě nějaké stanovisko orgů. Díky.

Lipča (org) 12. 8. 2022 15:57

Dnes po praci nahodim fotky a zadani.

Jo a ulice Jaroslava Foglara a ulice Stinadla se samozrejme nabizi, ale obe jsou dost z ruky a obe jsou extremne nezajimave. Tak jsme to vynechali. Ale po ceste jste mohli najit par foglarovskych mist (treba most pres potok ve Velike). Tak snad byla kvota tematicka naplnena :-)

Index 12. 8. 2022 10:51

@Lipča: Budou prosím dostupná zadání? Některá bych chtěl dát Ole, ať se taky procvičí pro další ročníky :)

Věšák (Himbajs Šůviks) 10. 8. 2022 14:09

Taky bych rád poděkoval za moc pěknou hru! :) Deník párku beru jako super nápad, šifry se nám líbily a luštit šifru u Stvořidel byla paráda.
Jen teda bych si odpustil ten poněkud zbytečnej stoupák ke hradu, jít ty schody ten den podruhý a potřetí fakt zábava nebyla.
Co nás teda naopak tématicky mrzelo bylo úplné vynechání ulice Jaroslava Foglara v Ledči, to jsme brali jako docela ložený místo pro stanoviště. ;)
Tak ještě jednou dík a snad za rok znovu! :)

Index 9. 8. 2022 18:22

Jedna “vtipná” historka z neděle:
Index: On je Párek hrozně podobný Sendviči.
Ola: A v čem jako?
Index: Jakože tam je spousta spíš lehčích šifer, není to fyzicky nijak náročné a je to víc o dobrém rozložení pozornosti a energie než poprání se se zákysem.
Ola: A pak ještě ten název.
Index: ???
Ola: No, že to jsou dvě jídla.
Index: ???{facepalm a myšlenky o vlastní tuposti a nevšímavosti}

Asi jsem si všechnu formu vyplýtval v sobotu.

9. 8. 2022 16:41

Jirka (Kocouří procházka)

Snad vůbec nejlepší párek. Alespoň zatím. I když jsme zmotali co se dalo, brali řešení když jsme neměli a naopak, tak šifry suprové, trasa pohodová a počasí nejlepší :-).

Vydržte pořádat dál, díky moc!

Lipča (org) 9. 8. 2022 11:57

@Index Dik, prepsano.

Index 9. 8. 2022 11:49

@Lipča: Drobná technická, v seznamu Řešení v sekci bonusy vidím první pojmenovaný jako Trojská. Řešení odpovídá bonusu Romantická.

Honza (Sáčci) 8. 8. 2022 22:20

Taky se připojujeme s díky za moc hezký výlet :-) S dvěma malýma capartama jsme zvládali luštit tak napůl, ze začátku to šlo, postupně je to přestávalo bavit, takže na systematické analýzy a pracně věci nebyl čas a luštili jsme spíš napadpvky. VLedči nám ke konci chybělo dětské hřiště – prosíme do příště napravit ;-)

Líbil se nám koncept deníku, potěšil nejen na organizaci šifer, ale i spoustou drobných překvápek, navíc děti bavilo děrovat. Extra palec nahoru dávám za šifry obálku, vtipy a bonusovou holubička a možná ještě něco dalšího, jak postupně po večerech dolušťujeme

Honza (Svinský Bob) 8. 8. 2022 16:50

Museli jsme rychle prchnou z cíle, tak jsme nestihli ani poděkovat. Děkujeme tedy alespoň takto za moc pěkně strávený den ve skvělé a nám blízké lokalitě. Moc se nám líbil nápad s Deníkem Párku. Bylo moc fajn si vše hezky skladovat a nemít klasicky papíry poházené všude možně. Většina šifer se nám moc líbila. Nejlepší zážitky máme asi z Karetní a Trojské. Díky, doufáme, že vydržíte, moc rádi dorazíme zas.

Lipča (org) 8. 8. 2022 14:24

@Index: Prakticky vsechny sifry na hlavni trase existovaly uz v roce 2020 vcetne karet, takze ledaze by inspiracni castice letela casem zpet :-)

Index 8. 8. 2022 11:17

@Lipča: Mám hypotézu, že šifra 3mužská Karetní, získala inspiraci loni dopoledne v Semilech :) Moc hezké provedení!

Lipča (org) 7. 8. 2022 17:46

Spendlik mel byt na sifru 7 Konzultant, kde se prikladala folie. Bylo mozny si papir a folii propichnout ve stredu a tocit si. Nutne to nebylo. A sekundarne to bylo tez na sifru 10 Priklady, kde si teoreticky parek mohl prilozit sifru na jinou sifru a propichnout ctverecek, aby videl, kam presne to ukazuje.

Lukáš 7. 8. 2022 14:25

Též díky moc za hru. Letos za objednané počasí, kdy to snad prvně nebylo ve vedrech. :)

Dotaz: k čemu byla jehla/špendlík?

Jakub (Skor skor ako neskor) 7. 8. 2022 11:57

Ahojte,

aj za nas parek by som sa rad podakoval za krasnu hru! Pocasie na vybornu, pekne sifry, schodny teren. S kocikom to bolo sice jemne narocnejsie, ale vdaka nepriamej ceste na sedmicku (dakujeme za radu!) to bolo datelne. Najtazsie boli nakoniec cesta na start a na jednicku. Skoda, ze sme nepochopili hlavnu funkciu pasiku, ale aj bez neho bolo peknych sifier habadej :-)

Tesime sa na dalsi rocnik! (mrk, mrk :) )

Danka (Skoro jako Radkův tým ale výš) 7. 8. 2022 11:38

Aj ja sa chcem poďakovať za tradične veľmi zábavnú hru, prívetivú trasu a výhovorku ísť do takejto prdele, kde je vlastne fakt pekne.

Index 6. 8. 2022 23:14

Dík moc za hru. Byl to skvělý den, tak jak Párek tradičně bývá.

Síba 22. 6. 2022 22:57

Pokud by se někdo našel, tak zprávu na tel. 724793088.

Síba 22. 6. 2022 22:56

Síba hledá někoho do Párku.

Jakub 16. 6. 2022 20:42

Mírně pokročilý luštič shání někoho do dvojice na letošní párek (2022). Kdyžtak mi napište na facebook.com/chorec, nebo mail chorec(a)seznam.cz

Lukas 22. 4. 2021 22:46

2021? Shromazdovani dvojic jeste nezakazali. Pokud se neco chysta tak super. Pokud ne.. akoda, na Parek jsem se vzdy tesil. :)

Flowrik 8. 6. 2020 15:22

Ahoj,

Jen tu tak nadhodím, letošní Páreček se neko(ro)ná? :-)

Martin Fiala 17. 1. 2020 00:19

Online nástroj pro šifrování obyčejného textu je na adrese http://retezce.jednoduse.cz/

Lipča (org) 18. 8. 2019 22:59

Uzasny. Obema dekujem, reporty nalinkujem, prectem, zverejnime, poucime se…a tak :-)

Petr 18. 8. 2019 16:42

Ještě s křížkem po funuse jako poděkování za hru i reportáž týmu Motýli: https://docs.google.com/document/d/1W6SM85kcysJm4n4VCzmCqZPujQBmOjTIfkH7Ui_0ytI/edit?usp=sharing

Pavel (Seno) 18. 8. 2019 14:19

Děkujeme za zábavnou hru a posíláme link na reportáž: https://docs.google.com/document/d/1057wDDmS6vlByCJi6z0WzIqAnejnDL1pkN7sxHV1B3M/edit?usp=sharing

to 17. 8. 2019 16:40

@Honza Přístřešek ve Stadtparku mám, i na hře jsme tam šli najisto podle offline mapy.

Lipča (org) 16. 8. 2019 19:46

Chybka v resenich opravena. Dekujeme za vsechny reakce. Jako vzdy si zkusime vzit ponauceni. Je fakt, ze letos byly tajenky hodne stejne,protoze jsem chtel, aby byly snadno nalezitelne v mape. ALe to se mi taky moc nepovedlo, protoze jak vidno, jakmile jsem neco popsal jinak, tak to neslo najit :-) Prisahal bych, ze v offline mapach se dalo vse dohledal, ale je mozne, ze se ten blby testovaci tablet pripojil. Priste to zas vymakame o neco lip snad.

Martina (Prahory azbukou) 16. 8. 2019 18:21

Vídeň se mi líbila víc než loňské (?) rozpálené křoví. Ve městě je spousta stínu a nejvíc boží byla ta stříkající hadice u 26 sloupů. Díky moc za pěknou hru. :)

Honza 16. 8. 2019 15:08

Ahoj, díky za krásnou hru a jsem rád, že jste si troufli ji uspořádat ve Vídni. I to vedro tam bylo mnohem snesitelnější, než v té loňské “poušti”. Ale nedá mi to upozornit ještě na jednu krpu a to dohledatelnost stanovišť v oficiální (offline) mapě, protože se to alespoň částečně týká třetiny stanovišť, což je docela dost. Konkrétně:
– Nebel KG v offline mapě vůbec není, jak už tu zmiňuje tým přede mnou.
– Ve Stadtparku není žádný přístřešek vyznačen nejen v offline mapě, ale nebyl ani na tabuli s mapou u vchodu do parku. Celý park má cca. 150 000m^2, což je docela dost na to procházet ho celý a hledat nějaký altán – vzhledem množství stromů nestačilo se jen rozhlédnout u vchodu, takže pokud tým začal hledat na špatné straně, mohlo mu to zabrat docela dlouho.
– Kaple Jana Nepomuka sice v mapě je, ale možná měli ty bloudící týmy problém se správným překladem názvu do němčiny, protože na “Kapelle”, “Nepomuk” ani “Johann” nezobrazí mapy.cz tu správnou kapli v seznamu hitů (když si tým není jist co spojit do jednoho slova, co je odděleně, zda Jana přeložit jako Hans, Johann, Johannes, či ještě jinak…). Hledání možná ještě ztěžuje, že je ta správná kaple na mapy.cz chybně klasifikována jako kostel (navzdory názvu).
– Že ten severní kus zeleně už formálně k Bockparku nepatří není z mapy poznat, ale to je naštěstí jen 200m navíc (10m výškových).
Sice mi nic z toho nezkazilo zážitek ze hry (a ne vše nás osobně postihlo), ale i tak myslím, že by to chtělo v příštích ročnících lépe pohlídat nebo zmínit v pravidlech, že některá stanoviště nemusejí být v offline verzi nalezitelná.
Jinak teď jsem si ještě všiml detailu – šifra 10+ má v sekci Řešení šifer špatně jméno (zřejmě zkopírované od předchozí šifry).

Věšák (Kočka s errorem) 16. 8. 2019 14:51

Jo a máte v řešeních dvakrát nadpis Skorotřicátník… ;)

Věšák (Kočka s errorem) 16. 8. 2019 14:50

Taky moc díky za hru!

Zjistil jsem, že na hrách asi trochu ignoruju prostředí, protože jsem moc nepoznal rozdíl oproti tomu, když je hra dejme tomu v Brně… Asi bych se měl začít víc kochat. Ale teda některá místa ke mně pronikla i přes klapky na očích – místa pro stanoviště byla vybrána fakt moc hezky! :)

Co se týče šifer, tak mě úplně uchvátily Pokusy! Mlha byla jako vystřižená ze Sendviče a Balíček pobavil. :D Do skládačky se mi od pohledu vůbec nechtělo, ale její dolušťování v cíli jsem si moc užil. Taky se mi hodně líbily Ja/Nein, Dnešní a Dvojice. A šachovnice – i když jsme ji trochu brutli. Za Síť si sypo popel na hlavu, protože tuhle vlastnost čísel už jsem někde viděl a v jednu chvíli mě to napadlo, ale dokázal jsem si to nějaký záhadným způsobem vyvrátit… :D

Jediné, co bych trochu vytknul, bylo místy až příliš snadné reverzní inženýrství. Teda ono i s tajenkou se na princip občas přicházelo dost složitě, ale mám pocit, že v minulých letech se šifry tolik v tajence neshodovaly. Zato letos většinou člověk vyluštil jednu a v zásadě mohl tajenku rovnou napasovat na druhou.

Tak ještě jednou díky a snad za rok zase! :)

Honza (Svinský Bob) 14. 8. 2019 09:25

Ahoj, i my moc děkujeme za parádní šifrovačku v krásném a originálním prostředí. Byl to náš první Párek a tak jsme si trochu zvykali na zvláštní systém, kdy neznáme princip šifry, ale třeba už i do písmene víme, co má přesně vyjít. Jinak jsme si to moc užili. Šifry byli nápadité, různorodé a perfektně čisté. Nejvíc nás asi bavil kelímek a vše okolo něj. Díky. :)

Michal a Šárka (Jedeme na sacher!) 13. 8. 2019 06:42

Párek je pro nás hra, kterou jsme si zatím vždycky perfektně užili. Naším specifickým stylem, kdy hrou proletíme co nejdřív, luštíme ostošest ty pro nás jednodušší šifry a pak sedíme několik hodin nad těmi zbylými a když máme štěstí, dotlučeme do konce hry tak dvě z nich.

Letos se nám nejvíc líbila periodická tabulka (kde jsme si bohužel seděli na vedení u posledního kroku), mřížka s binárem, Kobra 11, Úhlová, předstartovní Vídeň a JaNein. Ale nejen ty. Vaše šifry nás vždycky baví a na formát hry jsou naprosto ideální. Po postartovním rychloprůchodu jsme měli obavy o to, že se v cíli bude hodně rozstřelovat i o přední příčky, ale nakonec se ukázalo, že máte své účastníky a šifry dobře odhadnuté a i když je víc dělených příček, tak vítěz byl jednoznačný.

Vídeň je téma samo pro sebe. Ta sázka na změnu prostředí vyšla na výbornou. Člověk si to město užije v šifrovacím módu sice možná míň pohodově, ale zase trochu z jiného pohledu. Start, kóta 170, pevnosti, procházka kolem řeky, Votivkirche, Karlskirche – parádní lokace. Když bylo horko neúnosné, vždy někde vykouklo mlžítko nebo příhodné občerstvení, na stanovištích se vždy dal najít stín a místo k sezení.

Doufáme, že vám nápady vydrží, že Lipčův šuplík už teď obsahuje půlku příštího Párku a že vás příště nic nevypeče tak, jako letošní kelímky.

Jirka (Kocouří procházka) 12. 8. 2019 22:58

Díky za super hru i od párku, ktery nedošel.
(je pomalý, zapoměl si brejle, nikdy neviděl Kobru, tajenku VOTIVKIACHE prohlásí za nesmysl a jiné skvělé výkony předvádí…).
Přišlo mi líto, že kvůli čumění do šifer i po cestě jsme toho z Vídně moc neviděli, ale díky párku jsme tam byli dva dny, koupali se v Alte Donau, po hře poseděli v hospůdce. Takže super.
A šifry se nám i tak moc líbily (desítku jsme teda neviděli a devítku dodělávali ještě ráno, mřížka byla moc pěkná).
Např. jsme si hezky nalili vodu do kelímku a odměřovali písmenka.

Klobouk dolů za odvahu se do té Vídně jako pořadatelé pustit.

Síba von UiWsb 12. 8. 2019 22:30

Proč do Curychu? Párek by se dobře vyjímal Ve Frankfurtu, v Debrecíně, na Spiši, nebo kdyžtak už v Liberci, Kostelci nebo Vodňanech.

A jinak teda z toho, že se během hry místo nějakého jihomoravského mrdníku pohybuju po ulicích Vídně, jsem asi žádný blahý pocit neměl. A to jsem přitom byl rád, že jsem se tam po letech zase podíval. Ale ty šifry, které nějak pracovaly s Vídní, Rakouskem či němčinou byly boží.

Tom 12. 8. 2019 22:07

Díval jsem se na orientační ceny Curychu:

* Autobus: 1 000 Kč za cestu, 11 hodin
* Vlak: 2 000 Kč za cestu, 11 hodin
* Letenka: 2 000 Kč za cestu, 5 hodin
* Ubytování: 1 500 Kč za noc

Neřešil jsem optimalizace, kdy co jede atp. Vychází mi, že curyšský párek vyjde v eko variantě okolo 4 000 Kč a vejde se do 10 000 Kč. Máte-li někdo přesnější info, můžete doplnit.

to 12. 8. 2019 13:13

Dík za Wurst, Vídni a nabídce spoluúčasti už jsem letos neodolal a slibuju, že jako oblíbenou uzeninu už nikdy nenapíšu salám. :-)

Vídeň pro mě znamenala především změnu prostředí – nové neprochozené město s pěknými parky, náměstími. Že to je v zahraničí jsem ani moc nevnímal, podobně jako na Brieždenie je potřeba tajenky víc dolušťovat, v USAOIA vidím americkou kontrašpionáž spíš než Uranii. Vzdálenost vnímám podobně jako u jiných vesnic za Brnem.

Ze začátku to šlo docela pomalu, většinou jsme potřebovali strávit dost času s tou hezčí šifrou, abychom příšli na to, že ta méně lákavá je pro nás luštitelnější. Na jedničce si nejsem jistý proč je šifra s úhly “ošklivá”, zřejmě nějaké trauma z mládí. Padlo slovo flétna, byla někde vizuálně podobná šifra? Ve dvě hodiny na čtyřce jsme dělali takový ten výpočet, co se dělá v šest ráno na Tmou – když dáme každou další pod hodinu i s přesunem, ještě dojdem, ale každý ví, že to je utopie. Tentokrát to vyšlo, z neprostříhané karty máme radost.V cíli koukám, že jsem si k dolušťování už zase z dlouhého seznamu vybral “nejtěžší šifru hry”, grr.

Pár věcí, které jsem dohledávál po hře:

* Pevnost u spa (v řešení píšou SEV, ne SPA, něco mokrého kousek bylo) je protiletecká baterie. To mi mohlo dojít, když jsem přemýšlel, proč někdo za války ve Vídni postavil takhle divnou pevnost.
* Ten divný hrad za řekou je sídlo ministerstva obrany, vznikl to z kasáren vystavěných okolo 1848.
* Nebel KG moje mapy.cz nenašly, protože mobil nebyl připojený k internetu. V offline mapách některé vrstvy chybí.
* Votivní (kostel) znamená děkovný, věnovaný.
* Měli jsme tehdy zahnout doleva na ten druhý most, bylo to o 1,5 km blíž.

Ondra (Ona je tu omylem) 12. 8. 2019 10:40

Čau orgové, moc díky za letošní párek, byl to můj první (protože konečně nebyla kvalifikace, žejo :D ) a bylo to fakt super, navíc šifrovačka ve Vídni, bomba! Líbily se nám snad všechny šifry, jmenovitě za sebe oceňuji notové šachy, tak akorát využití kelímku, pobavila i kobra 11 a letopočty, vlastně i mlha, využití němčiny také ideální, nevím co chválit dřív a na některé šifry si stejně vzpomenu až za chvíli :) Včera mi také konečně došlo, jak jsem měl přijít na to, že trojúhelníčků je 25 a ne jenom 16, pozdě, ale přece :D Prostě velké díky a jen tak dál :)

Dero (Přizdi) 11. 8. 2019 14:10

Čau orgové, danke schön za letošní vídeňák! Z našeho pohledu na hře všechno klapalo, šifry byly příjemně luštitelný, počasí jste připravili snesitelný, no a příležitost zaluštit si ve Vídni? Paráda!

Těším se na orgovskou reportáž, ono zorganizovat hru ve Vídni je asi odlišný od organizace Párku v jihomoravských hvozdech. Z našeho pohledu Vídeň byla fajn experiment a jsme rádi, že jsme mohli být u toho. Taky se nám líbil výběr stanovišť: skoro na každým šlo naprosto pohodlně a v klidu luštit, občas i u stolečku, na skoro kterýmkoli přesunu šlo koupit třeba chladný pití… krásy města. Nicméně jsme se shodli, že i tak máme párek radši v těch hvozdech, a to nejen proto, že cesta Pha-Vídeň je fakt dlouhá. :)

Zezačátku nám Wurst přišel hodně snadnej a báli jsme se, že na konci se bude rozstřelovat hned několik týmů s plným počtem bodů, ale pak přišlo pár chuťovek, které (nejen) nás aspoň trochu rozstřelily, takže obtížnost byla asi vyladěná dobře. Ale i tak mi přijde lepší, když ten plnej počet je spíš nedostižná meta a vyhrát se dá třeba s mínus třemi body oproti maximu.

Ze šifer se mi fakt hodně líbilo to písmenkové schéma, periodická tabulka i vč. trochu zhulenýho druhýho kroku, Kobra 11 (lulz!), notová-šachovnicová, chaotickej polák (zejména, když jsme pochopili, proč tam jsou ty malé části poláku všudemožně) a určitě další, co si teď nevybavím. Ještě jednou díky!

Věšák 11. 8. 2019 10:37

Během hodinky pojedeme z Vídně do Prahy – kdyby někdo hledal rychlý odvoz, tak máme dvě místa v autě ;) 607201533…

Lukáš 9. 8. 2019 21:16

Díky za odpověď

Lipča (org) 9. 8. 2019 18:04

Ne. Vezmes napovedu,dojdes na dalsi stanoviste, muzes vzit dalsi. Jedine preskoceni je mozne tak, jak bylo popsano v poslednim mailu, tj. v pripade, ze chces zkusit stihnout odevzdat zavcas kartu parku do cile.

Lukáš 9. 8. 2019 16:54

Ahoj, je povoleno preskocit dve po sobe jdouci sifry bez navstevy stanoviste druhe z techto sifer?

Lipča (org) 9. 8. 2019 15:03

Bonusu se to netyka. Na karte parku maji vlastni sekci, neproskrtavaji se, muzou se resit kdykoliv behem hry. Dobry postreh, do priste to nejak lip nadefinuju.

Pro jistotu 9. 8. 2019 13:31

“Pokud se párek na nějakém stanovišti zasekne, může si z karty vystřihnout nápovědu s číslem stanoviště, na kterém se nachází a získá tak polohu stanoviště dalšího. Párek si pak na své kartě párku proškrtne stanoviště, na kterém si nápovědu vzal, a ztrácí nárok na jakékoliv body, které zde mohl získat.”
Takže pokud by na tom stanovišti byly i nějaké bonusy, tak ani za ně už nemohu získat body?

Karolka 8. 8. 2019 21:07

Kontakt na gmail: sochorova.karolina

Karolka 7. 8. 2019 22:57

Ahoj párci! Nabízím 2 místa v autě z Brna tam a zpět. Zůzo, nemám problém tě v Židenicích ubytovat a teoreticky bych tě i svezla jako 5. člena posádky…

Zůza 31. 7. 2019 09:33

Sháním azyl v Brně na noc po párku, ideálně blízko nádraží. Jsem skladná a skoro nechrápu.

Lipča (org) 22. 7. 2019 13:11

Na hre bude mit parek moznost udelat jeden presun MHD na specifickem miste. Tj 4,4 eur na parek. Ciste teoreticky v ramci unavy je mozna z cile jet na vlak pomoci MHD, ale nutne to uplne neni. Celodenka za nas ne, pokud neplanujete jeste nejake dalsi turisticke presuny po hre (nebo pred hrou).

Martin Hlinka 21. 7. 2019 21:44

Že jsem tak nesmělý, mohu se optat v rámci organizačních příprav (dopravy do/z Vídně a po Vídni) i vzhledem k pravidlu “na hře se párky pohybují pouze pěšky (výjimka z tohoto pravidla bude specifikována v posledních informacích před hrou)” zda je dobrá úvaha pořízení celodenní MHD jízdenky v ceně 5,80€ (cena jedné jízdenky 2,4-2,6€). Díky

Kaluž 30. 6. 2019 14:11

Díky Lipčo.

Lipča (org) 29. 6. 2019 20:55

Z nasi strany je to definitivni. Pokud se neco epicky nepokazi u nas nebo u CD, tak to tak bude.

Kaluž 29. 6. 2019 18:19

Ahoj,

je už příjezd vlakem v 8:49 do Vídně a odjezdem párků vlakem 21:10 z Vídně definitivní? Storno mezinárodní jízdenky něco stojí, tak se radši ptám.

Díky za odpověď.

Kaluž

Lipča (org) 9. 6. 2019 21:57

Limitujici faktor je jednoduchy – pocet orgu. Jsme dva a jen ja muzu v den D jezdit, osazovat a kontrolovat trasu, resit problemy a vyhodnocovat na konci karty vsech parku. Natisknout do obalek vic papiru je jedna vec. Ale cele to pak na miste uhlidat je vec druha.

Jirka 5. 6. 2019 12:14

Co je vlastně limitujícím faktorem pro počet týmů?

INDEX 1. 6. 2019 06:32

Já si pořád myslím, že z pohledu naprosté většiny lidí je Videň jako Boskovice jako Moravský Krumlov. Prostě vesnice mimo zónu 101 :)

Lipča (org) 31. 5. 2019 22:12

Njn, podcenili jsme touhu lidi po neznamem. Ale ona i ta kvalifikace by asi jen prohodila pet tymu z registrovanych za pet tymu z nahradniku. Proste to chce vyssi limit…ale ne do Vidne.

hlína 31. 5. 2019 18:43

“Důvod je jednoduchý – vzhledem k místu konání hry myslíme, že časové a finanční náklady budou pro spoustu párků přirozenou bariérou vstupu.”

Kandidát na nejvtipnější hlášku šifrovací sezóny :)

Majk 29. 5. 2019 11:03

Opet je naval. Nas mail v 00:01 nas zaradil na 29. misto. Mozna by to priste mohlo byt v Zurichu :-)

Ondra 27. 5. 2019 13:34

Ahoj, nechtěl by se mnou někdo vytvořit párek? :D Stále nemám s kým jet a docela rád bych to zkusil :) Zájemci pište na ondrasuchanek(a)seznam.cz

Lipča (org) 3. 4. 2019 15:44

spravne je 29. 5. Pulnoc z uterka na stredu. Dik za upozorneni.

Ksichtě 31. 3. 2019 14:52

Ahoj, jak je to teda s terminem zacatku registrace? Pravidla rikaji 28.5., Registrace 29.5 :)

Danke schön!

Lipča (org) 11. 8. 2018 15:04

Dobra pripomnika, pridal jsem do reseni popis predstartovni sifry. Ve zkratce se tam vypsalo do tabulky 5×5 spojeni “elektronicka evidence trzeb” a pomoci cisel se pak postupne cetla tajenka. Trojsky bonus byl pricvaknut k “Poloze cile” a toto stanoviste se vylustilo ze sifer na stanoviste 9. Byl to krizek na SV Bohutic.

Eliška (Bifurkační lištičky) 10. 8. 2018 11:48

Hmm… To dává smysl.

Já si nějak napojila:
– Jak si vlastne muze clovek s jistotou domyslet chybejici vyrok?
– To bude nejspis tim lichym poctem a taky nazvem sifry.

A z toho bylo jenom velký mrzení.

10. 8. 2018 11:47

Jak se řešil předstartovní bonus? A kde vlastně byl ten Trojský, nějak si ho nevybavuji? Dík.

Lipča (org) 7. 8. 2018 18:25

Rekonstrukce rozhovoru:
Aha, a jak se ta sifra vlastne jmenuje?
Quo vadis
to je latinsky? Co to znamena?
Kam kracis?
Na dalsi stanoviste, protoze se mi podarilo dolustit sifru.
Jak se ti to podarilo?
Snadno, stacilo spocitat, kolik je mezi utrzky vynechano replik. Vis vubec, kolik jich ma rozhovor unikatnich
13
Presne tak, muze se to zdat malo, ale cast si domyslis a protoze je jich lichy pocet, tak to vlastne staci
Jak si vlastne muze clovek s jistotou domyslet chybejici vyrok
Chybejici vyrok…
To je vlastne pravda, stejne mam ale pocit, ze je ten rozhovor trochu dlouhy a chova se divne
To bude nejspis tim lichym poctem a taky nazvem sifry.

Eliška (Bifurkační lištičky) 7. 8. 2018 18:06

Síba: Díky. Až se dostanu ke svým poznámkám ze hry, zkusím to nějak zrekonstruovat, a pak už snad budu zase klidně spát. Zlatý šneci…

Zuza (Borůvkové koťátko) 7. 8. 2018 17:33

No upřímně, Ondro, mně to bylo líto moc, třetí místo ti chybí do sbírky. :( Cílené ignorování “Heleny” si budu vyčítat dlouho. A i když se podobné pindy hodí spíš do reportu, chci pány do budoucna uklidnit, že posílat značky prošlých čokolád pod zakuklenou identitou už nebudu, ledaže by byla hra zase v Krumlově, nota bene Českým, to bych asi zase zapomněla na slušný vychování.

A stejně za všechno může Síba. Neměl v cíli Krůty vykládat, že se vetřel k petrželovi. A hlavně měl dýl chrápat :P

Síba 7. 8. 2018 16:20

Ta třetí byla, myslím, právě před tou větou, že je ta šifra divná. Tam to na sebe nenavazovalo. Na ni pak navazovalo, že to je tím lichým počtem.

Eliška (Bifurkační lištičky) 7. 8. 2018 15:06

Díky moc za skvělou hru. Líbí se mi, když jsou šifry a aktivity nejen hezké, ale i mě pobaví (krtek, helena, obrázková, cílový bonus, který jsme nedali). Ale i ostatní šifry byly moc hezké. Navíc nám to nějak dobře sedlo a zima taky nebyla. Jenom bych se přidala k té žádosti o jasnější tajenky. V té výhni, časovém pressu a ne úplně krátkých přesunech je nepříjemné nevědět, jestli nejdeme úplně blbě. Na druhou stranu, vždycky nám to vyšlo a bylo to napínavé.

PS.: Může mi někdo prozradit, jak to bylo s replikami u vysílače? Stále mi to vrtá v hlavě. Měla jsem 11 replik, co mi dávaly smysluplný rozhovor a nemohla jsem přijít na zbývající dvě. Předpokládám, že jedna z nich byla ta o tom, že je ta šifra nějaká divná (kterou jsem chtěla považovat za konec tajenky, protože se opakovala jenom po hodně douhé době). A jedna se měla zřejmě ještě doplnit (měla jsem doplněné Quo Vadis a počet replik a která měla být třetí?).

Ondra (Borůvkové koťátko) 7. 8. 2018 11:00

Díky za pěkně masitý Párek! Po deadu na startu a poté, co jsme vlastně pořád postupovali jen s jednou vyluštěnou, mi přišlo, že v tvrdé konkurenci moc neuspíváme, ale nad bezinkovou limonádou v cíli jsme se vzepjali k silným výkonům, včetně Sevy vyluštěné doslova v poslední minutě hry, a s bramborovou medailí jsme (věřím, že mluvím i za Zuzu) více než spokojení.
Oceňuji zejména pestrost šifer, až neuvěřitelnou vzhledem k počtu autorů (sám mám při šifrotvorbě občas pocit, že vymýšlím tak tři čtyři stejné šifry pořád dokola), a všechny ty malé vtípky (ať už lušticí jako Levou zadní nebo Ostrovačice, aktivitové jako Může se hodit, ale i ty kanadské jako Krtek). Hodně zvláštní a silný vztah jsem si vytvořil k šifře Quo vadis — překonání těch bariér, že opravdu zrovna na tomhle místě, kde se stín počítá na decimetry čtvereční, je nutné sedět, psát, analyzovat, znova psát a hodně počítat…, nebylo lehké, ale stálo to za to a budu si to pamatovat.
Díky i za to, že místní diskuse má historii, takže jsem si mohl najít, že loni mi odjezd z Prahy na hru v 5.49 přišel strašný, zatímco letos už mi 5.21 přišlo normální. Jak zpívají PSH: čím jsem starší, tím jsem tvrdší.
Díky taky Zuze, že se neváhala ozvat na loňský inzerát a našla tu správnou šestadvacítku ve Dveřích.
Díky taky Radkovi, že našel moje ztracené brýle.
Díky taky brňákům, že mi ukázali regionální hospodskou specialitu.
Díky orgům, ještě jednou.
Díky, díky!

Lipča (org) 6. 8. 2018 18:09

1) Tajenky priste urcite pohlidame vic vzhledem k objektum v okoli. Letos to fakt odnesly asi 4 parky vic, nez bych chtel.
2) O tech spatnych DEADech jsem se dozvedel az behem hry. Ten papir byl na zacatku krasne bily a citelny na te jedne strane, ale asi zmena tiskarny z lonska zpusobila, ze po zahrati v laminovacce se z toho stal takovy bordel. Priste udelame pokusny laminovani a podrobime folii nejakemu testovacimu natlaku, at vime, co to dela.

Jirka (Nnqd, Ta dá!) 6. 8. 2018 17:46

Díky za super párek v ROFLíku! K níže uvedenému bych přidal:
1) Tajenky někdy tak zhulené jak u nás na Matrixu. Interpretace fakt vázla, nebo byla extrémně závislá na přesnosti – např. která církve věž – nejbližší, nebo ten kostel, co už jsme viděli? Čtyři boží muka ve dvou čarách JJV až JV?
2) Tisk deadů na ten zašpiněný papír u nás velmi jemně smazal písmenko J v JJZ. A jak známo JZ bylo taky pár bunkrů… Tuhle vaši mojí navigační chybu žehlím u Terky ještě teďka.
3) Trasa na slunci. Chápu, mohla být i trasa na Slunci, ale tohle bylo jen o kousek lepší. Nelze to prosím, pro nás astmatiky třeba udělat víc v lese? Aspoň trochu.
Jinak to byl super párek, hodně kreativní a čisté šifry (i ty co jsme nedali), pravidelní vtipnost v cílovém úkolu, a i když nám to zase tak nešlo, tak jsme si to užili..

Zuza (Borůvkové koťátko) 5. 8. 2018 14:00

Jedna z nejvyšších koncentrací hezkých šifer a vtípků na deset hodin + promyšlená dramaturgie a trasa + úžasný spoluhráč = nezapomenutelná sobota. I “levou zadní” bylo pěkný (jsou chvíle, kdy veteráni na hře mají svou cenu), takže pravou horní Ondrovi I. gratuluji, že to tak pěkně vymyslel, a Ondrátorovi (chci nemotorně naznačit, že jsou oba jedničky) děkuji, že to se mnou vydržel. Parádní hra, díky všem pořadatelům za letošní Párek a těším se na další paralelu!

Martina 5. 8. 2018 11:55

Ahoj, díky za vypečenou žhavou hru plnou pěkných šifer a vtípků! A taky za ten meloun a vodu na osmičce a příjemný cíl a zajímavá másta po trase. Akorát mám výhradu k množství šifer, které vyžadovaly internet. Třeba ta zadní světla aut bych raději vyhledávala na sendviči, než v terénu. Ještě navíc jsem si ráno sice strčila telefon do nabíječky, ale ne nabíječku do zásuvky, takže to pak na hře bylo napínavé. :)

INDEX 1. 8. 2018 08:51

Hlásím ještě jedno volné místo v autě na cestě Kohoutovice-Pisoárky-Florián. Zpět budu tak nějak spěchat.

Martin (emenems) 24. 7. 2018 17:58

Ahoj, nejede nějaký párek v sobotu z Prahy autem se dvěmi volnými místy? A pokud ano, mohli bychom se připojit?

ondra 2. 5. 2018 13:46

já myslel spíš něco jako zoufale-bláznivého pro opravdové zarputilce, kterým ale kvalda nesedne – jako bývá na Tmou (pojmenovat své dítě “Párek”, absolvovat celou hru v kostýmu hot dogu, nechat si logo hry vytetovat na bizarní místo….)

Lipča (org) 1. 5. 2018 20:23

No na to je v pravidlech prakticky uz mysleno. Pokud nedate kvalifikacni heslo do 4. cervna a zaroven se jeste nenaplni kapacita hry, tak se muze registrovat kdokoliv. Po zkusenosti z minulych registraci bych na to ale moc nespolihal.

ondra 30. 4. 2018 13:01

nezavedete i boj divoké karty pro párky, kterým se nepovede kvalifikace, ale jsou ochotni pro účast udělat “cokoliv”?

Lipča (org) 19. 4. 2018 13:02

Fotky, covece, zadny nebyly. Orgove nemeli moznost fotit a nejaky fotky od hracu nebyly. Mozna bude nejake kratke trailerove video z par zaberu a to je tak vse.

Aleš 16. 4. 2018 16:03

Že jsem tak smělý, budou fotky z loňska? Nebo už byly a někde se mi zatoulaly?

Lipča (org) 16. 8. 2017 17:32

Orgove si chladi hlavy v Jesenikach, reseni nahodime nejpozdeji o vikendu.

Martina P. 16. 8. 2017 10:10

Jestli držíš v ruce třeba myš, nebo nabíjíš telefon, zkus mrknout na druhý konec drátu. ;)

tribon 15. 8. 2017 11:52

Ahoj, jsou nekde k dispozici zadani a reseni?
Nam se tym rozpadl jeste pred startem a hlavou mi stale vrta jedna dilci cast kvalifkace, universalni bordel :)

Aleš (KoTeL) 10. 8. 2017 15:31

Ahoj, my taky děkujeme za teplý párek! Naše reportáž je zde ke stažení (PNG, 1,5 MB)

Martina P. 10. 8. 2017 11:06

Díky moc za hru a přidávám odkaz na reportáž, kterou za náš párek napsal Láďa: REPORT

Lipča (org) 8. 8. 2017 15:46

A mame i reportaz od vitezneho parku Duhove kotatko

TADY

Lipča (org) 7. 8. 2017 21:31

Vysledky hry zatim na g-disku

STATISTIKY

A dalsi report od parku Zvířátka

TADY

Bebe (Skôr skôr ako neskôr) 7. 8. 2017 20:56

Orgovia, veľmi vám ďakujeme za perfektnú hru!

Obdivujeme, na akej vysokej úrovni sa dá hra udržať pri tak malom organizátorskom tíme.

Zo šifier nás najviac bavila Ohrada, Labyrint a Logická. Celkovo však sa však všetky šifry ukázali ako lúštiteľné, za čo klobúk dole! (filmové a hudobné vzdelanie do ďalšej hry doplníme ;))

Lipča (org) 7. 8. 2017 08:37

Od tymu Nejnekvazi… mame prvni reportaz. Zatim sdilime tady, nez vytvorime hezci stranku :-) Dekujeme a doufame, ze jich bude co nejvic
REPORT

Lukáš 6. 8. 2017 20:01

Díky moc za skvělou tématickou šifrovačku! Těším se, že za rok bude zas.

Ondra Šmejkal 31. 7. 2017 21:20

Repost z FB:
Chystáte se někdo na Párek v sobotu ráno z Prahy vlakem EC 273 Csárdás s odjezdem v ten strašný čas 5.49?
Že bychom se domluvili na společném lístku?

Lipča (org) 25. 5. 2017 19:03

Prosim, posilat az se startem registrace, byl by v tom zmatek. A hlave by to bylo proti pravidlum :-)

Patches 25. 5. 2017 13:09

A můžeme již posílat kvalifikační hesla v předstihu, nebo s tím máme počkat až na start registrace?

Lipča (org) 24. 5. 2017 12:31

Moje odpoved je, ze pokud ma clovek spravne reseni, tak je to ocividne. Rozhodne nejsou resenim nahodne sekvence znaku.

Karel 24. 5. 2017 10:30

Je řesení každé ze šesti šifer z kvalifikace české slovo? Nebo dokonce i podstatné jméno?

Aleš (Diavepř) 1. 8. 2016 09:38

Já jsem si vzpomněl, že jsem ještě nepoděkoval. Tak děkuju (za celej náš párek). Kdybych si měl vybrat, na kterou jednu hru budu chodit za celej rok, tak by vedle Kachny byl Párek favorit (to by byl těžkej boj, asi bych chodil na dvě ročně…). Takže tak. Něco bych vynechal (věž! jsme neviděli ani s 2 dalekohledama), ale holt co už. Šifry byly ale vtipný a hezký, trasa dobrá (teda, Zuzka mi asi vyčte, že jsem ji nenechal sbírat borůvky) — ale teda na desetihodinovou hru docela dlouhá — a počasí taky (to už dlouhý nebylo). Těším(e) se na příští rok :). A teda, taky se mi líbí rozmanitý mediální pokrytí hry (updaty na Facebooku, fotky a videa).

Lipča (org) 26. 7. 2016 12:51

Nahrali jsme na nas disk soubor s podrobnejsimi vysledky ze hry. Nalezt ho muzete ZDE.

Pája (Mistři slabé vůle) 26. 7. 2016 11:55

Perlička k šifře Zaklínadla: v prvním kroku jsme morseovku nebrali podle délky slov, ale podle prvního písmene (souhláska vs. samohláska) – vyšlo to skoro nastejno: BRAILBE. :)

Lipča (org) 26. 7. 2016 09:43

Míša pro vás nachystala krátkou video reportáž ze hry a jejího zákulisí. Vidět ji můžete zde.

Honza (H2-Team) 25. 7. 2016 21:54

H2-Team děkuje za příjemnou svatební cestu. Počasí krásné, šifry čisté a pěkné, trasa oblíbenou Boskovickou krajinou – co víc si přát? Snad jenom víc vyluštěných šifer, ale náš párek byl nakonec rád, že dorazil včas do cíle. Nejvíc se nám líbil prstový polák a mlha. Gratulujeme silným párkům v popředí za skvělý výkon. Fakt klobouk dolů, co jste všechno stihli. Kdybych si mohl něco přát do dalšího ročníku, tak snad jen omezit googlení. Ne že bych byl zásadně proti, ale do toho formátu komorní hry v přírodě mi mobil s internetem moc nezapadá. Ještě jednou díky, Volové :-)

Matej (Rumpál) 25. 7. 2016 21:01

Též jsme byli poprvé a moc se nám líbilo (a evidentně jsme si s organizátory v myšlenkových pochodech perfektně sedli:-). Bál jsem se, jak půjdou luštit šifry v tak malém počtu, co když by ten správný nápad měl na “tradiční” šifrovačce zrovna ten třetí, čtvrtý nebo pátý. Nicméně tohle je perfektně vybalancováno dvěma šiframi na stanovišti, většinou opravdu s diametrálně jiným principem. Což je skvělé. Herní systém odladěný.
Díky i za trasu, která nabízela možnosti přesunů napřímo (z pramene Punkvy/Luhy k rybníku, z Přibyté do Velenova, k jeskyni, z jeskyně na hráz), kterých jsme hojně využívali k radosti chuťových buněk z místního maliní a procvičení smyslu orientačního.
No a v neposlední řadě i pár skvělých šifrokousků (osobně body pro Prestidigitální, Maluj, Cílové heslo, Zkracovací, vtipný Lokální krápníkový bonus a mnoho dalších) a samozřejmě i zapojení Magiců do hry. Myslím, že úsilí vložené bohatě sklidilo ovoce – super strávená sobota! Díky!

Tučná (Tučná a libovej) 25. 7. 2016 20:59

Díky za super hru. Šifry byly nápadité, obtížnost tak akorát pro dvoučlenné týmy. Trasa byla taky parádní: výhledy, borůvky, maliny, koupačka a pivko na Suchým…Palec nahoru!

Lipča (org) 25. 7. 2016 19:59

Verte nebo ne, ale i ten signal telefonu na trase u sifer s Foglarem a s “Dostihy a sazky” jsme testovali, aby parky mohli googlit, ale kazdy telefon a kazdy operator v ruznych dennich dobach si delal, co chtel, takze to clovek musi proste vzdat a doufat. Dekujeme za ucast.

Danka a Honza (ani si nesedame) 25. 7. 2016 19:35

Aj my ďakujeme za super hru, užili sme si ju maximálne. Trasa bila fajn, tiež máme asi 25 km. Na riešení Mlhy sme sa rehotali celý presun, džungľa okolo Okna bola fajn spestresnie a Honza ochkal nad využitím Magicov až kým sme nešli spať. Trošku nás štvalo, že na miestach kde sme internet potrebovali akurát signál napotvoru došiel ale aspoň sme siahali na dno svojich vedomostí z detstva :)

JiříK (Family Point) 25. 7. 2016 11:26

Orgové, děkujeme za krásně strávenou sobotu. Šli jsme poprvé, a většinu dne jsme byli nadšení. Ke konci už docházel čas, tak to bylo trochu hektičtější a v cíli už nezbyl žádný čas na dolušťování. Extra díky za kočárkovou trasu, nakonec jsem naměřil 25 kilometrů.

Lipča (org) 24. 7. 2016 20:22

Dekujem za pochvalu. Navigacne tezke bylo beze sporu najit jeskyni Okno. To jsme vedeli a pocitali s tim. Vsechny ostatni presuny a dohledavky byly z myho pohledu v poho. Jasne, obcas nekdo premaluje modrou znacku, ale dokud nepresune rybnik, tak dobry :-)

A myslenka poctu tymu/kvalifikace a vubec rustu hry…tim budem travit dlouhe vecery. Jen ale musim rict, ze letos byly 2 terenni testy pro celkem 3 parky a bylo to pro nas organizacne fakt narocny. Takze pustit pred hrou na trasu vic lidi mi neprijde realny.

Lama 24. 7. 2016 18:39

Děkujeme za další krásný ročník! Letos jsme si ho tolik neužili kvůli velkým minelám na přesunech (možná byla letos navigace přeci jen o ždibíček těžší než předchozí 2 ročníky?), ale trasa byla velmi pěkná a ideálně dlouhá, stejně tak obtížnost šifer. Už se těším na příští rok! :)

Myšlenka na závěr – nechcete zavést nějakou formu kvalifikace a pro nekvalifikované udělat třeba terénní testování? Přijde mi, že už je o Párek dost velký zájem na to, aby se účastníci určili jen rychlostí registrace…

Lipča (org) 14. 8. 2015 11:39

Dekujeme za report. Jsem rad, ze i nova generace dokaze vytriskat z hlavy ty gumidky :-)

Janča (Kotrmelec) 14. 8. 2015 02:35

Nějak mi to nedalo a sepsala jsem reportáž z našeho (ne)zdárného průchodu hrou: https://docs.google.com/document/d/1NPvAqHIkHwn1V_HPNhVNLVzBYv43nKxdNRlsGkmK4E0/edit?usp=sharing
Velké díky orgům za dobře připravenou hru s pěknými šiframi a pěknou trasou :)

Lipča (org) 12. 8. 2015 23:31

Vyspim se ture po Beskydech a vratim sem ty jmena hrajicich parku.

Edit: Provedeno, nepritomne parky oznaceny

Tom 12. 8. 2015 22:39

Ukradl jsem si seznamy na statek, když tu ještě byly, viz http://statek.seslost.cz/parek-2015/poradi, resp. http://statek.seslost.cz/parek-2014/poradi. Loňský seznam není úplně aktuální, tuším, že vznikl asi měsíc před hrou, ale zřejmě nic lepšího neexistuje, neb se prý rozbil disk s daty. Ale určitě by to mělo viset i tu, čtu tu, že budou letos pečlivější a nepřepíšou si ten seznam výsledkovkou :-)

Které párky letos nepřijely?

Martina 12. 8. 2015 19:02

Ahoj orgové, nedala by se prosím na web nějak vrátit jména členů párků, která byla v sekci Registrace? Abychom věděli, s kým jsme měli tu čest, nebo abychom měli lepší představu o výsledcích z loňska… Díky.

Lipča (org) 10. 8. 2015 20:16

Treba pristi rok vyhlasime oficialni bodovanou cukrarskou soutez. Aby to podplaceni melo aspon nejakou omluvu, ne jak ti bezpaterni orgove Kruty :-)

Zuza (KRUTA) 10. 8. 2015 14:48

MiLi orgové,

vlastně nevím, jak je to s kvalitou u pana docenta, ale z vaší výrobní linky vyjely už dva velmi chutné Párky! Větší obsahová náplň, vyvážená lehkou stravitelností jednotlivých složek (pravda, energetickou hodnotou se někdy blížící spíše šifřičce, ale zato obohacena vtipem), F&M korektnost (letos dámská zadání snad dokonce hezčí), a to vše v obalu hezké krajiny Boskovicka s milým společníkem. Co víc si přát, krásně strávený den. Akorát teplota ohřevu při servírování mě letos nečekaně schvátila. Mno, co ne tak dávno nedokázaly hřebeny Atlasu, to se povedlo Párku 2015. Zase jsem na vaší akci zažila nějaké poprvé. :) Vracím se tedy k původní, “pyknické” taktice hry s piknikovým vybavením, pokud tedy bude nějaké příště.

No a vedle poděkování vám, orgům s výbornými nápady, tu mám ještě gratulaci všem, co byli lepší než my, zvláště pak sólistům a nosičům. (Jo a jsem ráda, že homosexualita už není tak trendy. ;)) Nám zbytečně utekly tři šifry, takže v cíli nedošlo ani na jedno bravo, ale mně se růžová stejně moc nelíbí (nebo snad jahodová?). Správné nápady byly, smutek po hře byl docela intenzivní, ale zadat znovu a lépe do googlu “gumoví medvídci píseň” jsem s mým věkovým indexem vyhodnotila jako nemožné. :)

A nakonec ještě speciální vzkaz pro Aleše: no zkusila jsem to, no. Čekala jsem 8,5 bodíků navíc. Asi se odvolám. ;)

Lipča (org) 10. 8. 2015 10:15

Jo, planuju udelat tabulku s pocty vylusteni sifer, co se mi podari ziskat z tech karet, co mam. Uvidme, jestli to stihne dnes, nebo az ve stredu vecer po dovce.

Dero (Simple plan) 10. 8. 2015 10:06

Až budete přidávat řešení bonusů, můžete tam prosím aspoň přibližně napsat, kolik párků který bonus získalo?

Lipča (org) 10. 8. 2015 08:40

Dero: Dekujeme a par postrehu pripisujeme do reportu

Dero (Simple plan) 9. 8. 2015 23:41

Orgové, děkujeme za hru a přikládáme odkaz na naši reportáž: http://j.mp/simple-plan-parek-2015

Lipča (org) 6. 8. 2015 18:47

Na zacatku tydne jsem psal na dopravni podnik, abych je upozornil, ze tim autobusem pojede vic lidi. Ridic by to mel vedet. A navaznost je tam opravdu garantovana. Jestli se to vse ale udeje, to nezarucim nikdy. Ale prakticky cela hra na tom visi, tak v to obrovsky doufame.

Aleš (VvP) 6. 8. 2015 18:35

Podle IDS je tam garantovaná návaznost, tak tomu věřím.

Janča (Kotrmelec) 6. 8. 2015 18:14

ad Aleš: Pokud to nemáš zařízené jinak, tak podle mě nestíháš přestup na autobus ve Skalici, je tam jen 6 minut a co je teď ta výluka, tak vlaky, co znám, tím směrem mají alespoň 10 min zpoždění.

Aleš (VvP) 6. 8. 2015 17:40

Já jedu osobákem 8.05 z Židenic (ale nejsem +1 na jízdenku).

Janča (Kotrmelec) 6. 8. 2015 17:27

Ahoj, pokud někdo jedete z Brna, jak jedete? Kolem sedmé ráno jedou dva vlaky, jedete některým z nich a příp. jakým?

NejnekvaziJirka 3. 8. 2015 12:50

Ahoj, nemáte místo pro párek na cestě zpátky? Ideálně směr Pardubice, případně i Brno, nebo kamkoliv na vlak, kde něco ještě pojede. Díky!

INDÖX 3. 8. 2015 09:57

Kdyby do toho šel nějaký párek s náma, tak může jet autem do Boskovic, tam ho nechat, nastoupit k nám a po skončení hry mne dovést na start pro auto.
Vzhledem k prckovi budeme asi ráno i večer spěchat, takže nám autobusy nevyhovují. Ze stejného důvodu upřednostňujeme alespoň z poloviny úzký párek :)
sileny.index na gmail v com

Lipča (org) 1. 7. 2015 22:54

Kikina: Muzes zkusit hodit inzerat i na FB udalost, treba tam nejaky lidi zareagujou. Kazdopadne ocenujeme to nadseni v shaneni vybaveni :-)

Kikina (Praštěná grupa) 1. 7. 2015 21:49

Ještě dvě mapy jsou volné… ;-)

INDÖX 1. 7. 2015 12:42

Mapa zamluvena.

Kikina (Praštěná grupa) 30. 6. 2015 18:30

Hm, ještě ten mail, že? :-)
hamster2[vy-víte-co]seznam[vy-víte-co]cz

Kikina (Praštěná grupa) 30. 6. 2015 18:23

Ahoj!
Nejspíš v euforii z udělaných státnic se mi podařilo objednat více map, než jsem měla v plánu :-D Nabízím k prodeji za 85 Kč, předání na startu – ušetříte poštovné (min. 55 Kč) a starosti s objednáváním ;-) Jde o doporučenou mapu Boskovicko 1:25 000 (Geodézie On Line). Pište na mail :-)

Lipča (org) 17. 6. 2015 17:51

Mate moznost hadat do pondeli 22.6. 20:00

Patches (Nedělej ksichty!) 17. 6. 2015 14:09

Jen pro pořádek:
Když je teď osobnost uhodnuta, do kdy je šance získat půlbod za pozdější uhodnutí?

Lipča (org) 11. 6. 2015 10:10

To je docela dobry napad, urcite to zvazime. Na pripadne dalsi kolo uz jsem mel vymysleny vcelku silny hint. Uvidime, co to udela. Ted me jen mrzi, ze uterni napovedni mail chodil/nechodil uplne nahodne, takze jsem zvedav, co to udela ted

Honza (H2) 10. 6. 2015 17:00

Lipčo, nezvažujete aspoň pro případné některé kolo kromě (nebo místo) orgovského hintu i možnost položit jednu tajnou otázku (tj. otázky by nebyly zveřejňovány)?

Lipča (org) 10. 6. 2015 14:43

Jesteze nebude druhe kolo otazek :-)

Michala (Šťavnatý Karel) 10. 6. 2015 12:21

Já se nejvíc bojím druhého kola otázek: “Zná hledaného muže google?” – “Ne.”

Lama (Embargo na City) 9. 6. 2015 23:26

Lidé, kteří nás napadli, se dělí do dvou skupin:
1. Jsou na wiki.
2. Nejde ověřit většina dalších otázek, protože nejsou na wiki.

Jsme jediní, kdo strávili (neúspěšně) hodinu googlením, kdy a kde se pan X narodil?

Lipča (org) 9. 6. 2015 20:59

Pokud někomu nedošel mail s nápovědou na druhé kolo, ať se ozve na náš mail nebo na FB, prostě kdekoliv. Internet si z nás dnes asi tropí legraci.

Aleš (VvP) 3. 6. 2015 11:58

Jo, tak to už chápu :).

Lipča (org) 3. 6. 2015 11:28

Tak duvodu je nekolik. Hlavni dva asi byla rychlost, kterou se vsichni prihlasili a otazky, ktere polozili. Myslime si, ze uhodnout nasi osobnost z nich je velmi nepravdepodobne a nechteli jsme, aby ted vsechny parky 2 mesice sedely doma a nakonec stejne poslaly stejny tip, jako by poslaly behem tydne. Podle nas muzeme hru zlepsit a udelat vic napinavou tak, ze jsme ted zkratili termin na premysleni a tipovani a kdyz to nevyjde, tak vam dame nejakou novou informaci a dame zas tyden na premysleni.

Proste jsme nechteli, aby to jen tak vysumelo, ale aby to byla trosku vic hra. Pokud nekomu ty dva mesice vyzkumu budou chybet, tak se omlouvam. Ale rozhodnuti padlo.

Aleš (VvP) 3. 6. 2015 09:14

Moc nechápu stanovení deadlinu v upřesňujícím mailu — pravidla registrační hry jsem pochopil tak, že se dá tipovat až do 1. srpna (konec registrace podle mě není v čas naplnění kapacity, ale až toho 1. 8.). Tak proč najednou zpřísnění?

Lipča (org) 2. 6. 2015 15:19

Nahradnici nebudou mit moznost polozit novou otazku, ale budou mit moznost uhadnout jmeno osobnosti. Tj tech 30 otazek, co je ted na webu, tak bude nezmenenych pro vsechny.

Pokud by totiz nejaky parek zkusil tipnout osobnost a nestrefil se a ja bych pak zmenil nebo pridal nejakou otazku, tak je to vuci tomu tipujicimu parku nefer.

Ted jen uvazujeme o jedne moznosti – uhadnout nasi osobnost v tehle chvili se nam zda velmi obtizne, tak mozna stanovime nejake datum, do ktereho budou moct parky poslat svuj tip. Pokud se do tohoto data neukaze zadna spravna odpoved, tak dostanou vsechny parky novou moznost si tipnout a my jim poskytneme nejakou globalni napovedu. Tohle zatim neni oficialni, jen zvazujeme moznosti.

Patches (Nedělej ksichty!) 2. 6. 2015 15:04

Tak já si dovolím také trochu zaprudit:

Jak to bude teď, když je limit párků naplněn, s náhradními párky a jejich otázkami? Budou se ptát už rovnou při registraci nebo až, když někoho nahradí? Nebo se nebudou ptát vůbec?
Jinými slovy, je tato suma třiceti otázek konečná a musíme si s nimi vystačit, nebo můžeme očekávat, že se ještě v budoucnosti mohou nějaké nové objevit?

Dero (Simple plan) 1. 6. 2015 11:38

Díky za odpověď. Konec pruzení. Návštěvu bytu si ještě rozmyslíme. ;)

Lipča (org) 1. 6. 2015 11:35

Jinak k tymu 7. Kdyby mel nekdo chut jim vyrabovat knihovnu, aby zjistil, co se tam cte, tak klicky od bytu a adresa jsou k dispozici u me :-)

A jinak jak psala Misa – vsechny parky polozily dotaz hned pri registraci, jen myslim dva polozily uplne stejny v ramci minut od sebe, takze jsme to vyresili co nejrychlejc.

Míša (org) 1. 6. 2015 11:26

Dero, v případě, že tam uvidíte “doplníme”, tak to znamená s největší pravděpodobností, že tým se zeptal na otázku, která už padla, a dostal možnost ji změnit (nebo záležitost podobného typu)… ale mezitím třeba už píšou jiné týmy, takže to se zveřejní a čeká se, až přijdou doplňující maily od těch, co upravujou otázku. Takhle to funguje nejlíp.

Dero (Simple plan) 1. 6. 2015 10:30

Zatímco jsem psal příspěvek, tým č. 11 otázku doplnil.

Dero (Simple plan) 1. 6. 2015 10:29

Prudi, prudi! Proč je povoleno registrovat tým bez položení otázky (tým č. 11)? Takový postup danému týmu přináší nefér výhodu v registrační hře (může si zajistit místo a přitom čekat na vývoj hry) a je proti uveřejněným pravidlům.

“Ve vašem registračním mailu se nás musíte zeptat na jednu otázku o téhle osobě, na kterou můžeme jednoznačně odpovědět ANO nebo NE.”

(Chtěl jsem i něco podotknout k přípustnosti spekulativních, na uzavřených vztazích založených otázek á la tým 7, ale když je orgové povolí, tak jsou asi OK.)

Zuza (KRUTA) 12. 8. 2014 20:27

MiLi Párku,

také KRUTA chce poděkovat za senza zážitek. Už nápad se mi líbil a jeho originalitu potvrdila i jeho realizace. Jenom sním, kde jsme mohli skončit, kdyby mně parťák nezakázal na přesunech řešit “nedodělky”. Takže Karle, třes se, příště žádná romantika, jdeme na medaile. :) Jo, a asi první a poslední šifrovačka, na kterou jsem přihodila do kabelky šlehačku ve spreji, aby plánovaný piknik nebyl v žádném směru ochuzen. :)

Lipča (org) 12. 8. 2014 14:45

Dekujem za vsechny mila slova od vsech parku. A jen tak obecne k tomu brzkemu casu ukonceni hry – jednak jsme byli lehce omezení zavirackou cíle, měli jsme do devíti zmizet a to se stejně nepodařilo ani tak; a druhak mi tak nějak podle testů ta sedmá hodina vycházela jako dobrý čas na to, aby byly párky pod tlakem až do konce a musely dělat určitá bolestná rozhodnutí, co řešit a co ne. Nechtěl jsem skončit hru s tím, že mám pět párků se stejným počtem bodů Kdyby byla kratší trasa, tak to bylo asi ideální. Stejně tak asi šlo přidat půl hodinu a nejspíš by každý párek zvedl své konto tak o bod či dva.

Taky chci reagovat na zadosti o prodlouzeni hry, ktere se dely uz behem hry. To samozrejme nebylo mozne a to z jednoducheho duvodu. Soucasti nasi hry by mela byt strategie a casovy plan jednotlivych parku. Parky priblizne vi, kolik je toho behem hry ceka a kolik na to maji casu. Takze musi behem hry neco vzdat ci vynechat, aby stihly cil. Pokud ja bych temto parkum v cili oznamil, ze nemusely tak spechat, protoze na zadost nekoho jsem hru prodlouzil, tak by me ukamenovaly, jelikoz oni by tim vlastne prichazely o body. Jasne, ze me mrzi, ze deset minut po konci hry pribehne parek s vyplnenou kartou a ja jim to nemuzu uznat. Sam jsem jednou nestihl cil o tri minuty na sifrovacce a byl nastvanej…ale tak to proste je a bude.

Zuzka (Marmoti) 12. 8. 2014 10:34

Mili orgove,
za nas taky moc dekujeme za vybornou hru. Moc jsme si to uzili a parkovy prvek mi pripadal po letech tymovych sifrovacek vazne osvezujici, i sifry se nam vesmes moc libily a obtiznost jste opravdu vychytali akorat, takze pokud bude dalsi rocnik, tak radi dorazime zas.
Ocekavala jsem spis poklidnou prochazku, ktera nakonec zas tak poklidna nebyla, kdyz jsme chteli stihnout cil. Na druhou stranu par mist mohla klidne obehnout jen pulka parku, takze za me (jako v tu chvili odpocivajici cast parku) musim rict, ze mi trasa nijak narocna neprisla a asi v kazdem parku se nasel nekdo fyzicky zdatnejsi. Spis by se nam zesla treba hodinka navic.
Cilova sifra mi naopak pripadala dobra, my jsme na ni meli asi 10 minut a stihli jsme najit zrovna jmena odpovidajici pismenkam svaty, tak jsme trochu doufali, ze uz to je heslo, protoze vic casu nebylo. Kdybychom meli minut 20-25, tak asi stihneme, coz mi pripada za 1.5b akorat:-). Stejne tak posledni bonusova s vynechanyma mistama ve znacich byla pro nas jen otazka casu. Ze jsou na ruznych pozicich jsme si vsimli celkem brzo a ze to bude nakonec semafor bylo jasny. Jen uz nebylo dost casu na konci hledat vsechny zmuchlany a promoceny dvojice sifer. Takze si ji minimalne nekdo vsiml :-).
Takze shrnuti za nas – moc se nam to libilo, sifry, trasa, vsechno a jediny za co bychom pro priste hlasovali je o hodku hru prodlouzit a odpustit si bourku :-). Dekujeme!

Lipča (org) 11. 8. 2014 21:57

Brouk v hlavě: No kdyz jsem od vas v cili zjistil, ze vlastne v cili byt nemate, protoze jste minuli hrbitov a pak jsem sledoval, jak jste od mistnich zjistili trasu a zena vybehla tim smerem, tak jsem vam vazne fandil a moc dobre to dopadlo. Neuveritelny sportovni a sifrovaci vykon. Dobre vy.

Brouk v hlavě 11. 8. 2014 21:02

Ahojte orgové.

My bychom touto cestou taky moc rádi poděkovali za nádherný den, který jsme si plně užili! Patříme k té šťastnější skupině, vlastně se dá říct, že nás štěstí provázelo nejen po celou dobu hry, ale ještě před ní. Naše ratolesti byly na dovolené s prarodiči, registrace ani ne týden před hrou ještě na poslední chvilku díky nemoci ostatních týmů prošla, Vlasťa sehnala v obchodě poslední kousek doporučené mapy, na šalinu navedla keška v GPS, žádná kulka nás nezasáhla, i když jsme nepřátelskou hranicí proběhli, fáborky skvěle dovedly až na místo za sucha (byli jsme nadšeni, jak se orgové o nás postarali), před bouřkou jsme utekli z kóty 465 přímo do hospody v Újezdu s prvními kapkami a doba luštění Ludvy zabrala přesně ten kritický čas, no a i přes přeskočenou desítku, kterou bychom asi i tak museli přeskočit, neb bychom ji nedali ani za několik hodin, jsme na poslední chvilku dorazili v euforii do cíle!

Co se týče šifer, vlastně až na jednu výjimku jsme postupovali výhradně na ty pánské, které nám nějak více sedly, byly prostě takové přímočařejší. Nápady na ty dámské se nějak moc nehrnuly, ale aspoň zaměstnaly hlavy i při přesunech a nenutily nás běhat. Kromě teda té zmiňované bouřky na kótě 465. :) Jo a ještě znovu na rozhlednu (i když zbytečně, nějak jsme už nestihli heslo vyluštit).

Tak ještě jednou díky za skvělou hru v krásném prostředí a příští rok už si ji snad všimneme i dříve než od autora ve vlaku ;)

Véčka

Lipča (org) 11. 8. 2014 17:40

To sudoku jsem převzal rovnou z nějakého sudoku webu a projel ho asi dvěma solvery a oba mi ukazaly, ze je jen jedno jednoznacne reseni. Misa ho vylustila a myslim Martina se Zrudou taky. Ale pomahat si tim braillem se mi libilo a tak nejak jsem doufal, ze to aspon nekdo udela. A druha myslenka byla, ze lidi o online solverech vi a kdyztak to vyuziji. Chvili jsem uvazoval o brute force opatreni, jak rikas. Stacilo by smazat jeden znak :-) Ale nakonec myslim bylo dost radosti i tak.

A podle me je to i dobra inspirace pro nejakeho orga. Vymyslet sudoku, jehoz vylusteni zpresnuje nejaky klasicky lustitelsky princip. Vim, ze Kodyn vymysli silene veci i tak, ale mohlo by to byt zajimave.

Dero (Přizdi) 11. 8. 2014 17:01

To soudní sudoku bylo fakt jednoznačně řešitelné bez ohledu na barvu pole? Měl jsem zato, že je řešitelné jenom v kombinaci s povědomím o platných braille znacích na jednotlivých pozicích řešení, a přišlo mi to jako výtečné anti-bruteforce opatření. Já jsem při řešení postupoval tak, že jsem prve odhadl začátek tajenky (pravděpodobný bigram ST, protože lze usoudit, že první ani druhý znak nemají černou tečku vlevo nahoře), potom si vypsal redukovanou abecedu ke každému znaku a vykoukal jako asi jediné poměrně rozumné řešení slovo STOLEK, které jsem následně ověřil.

Lipča (org) 11. 8. 2014 13:58

Ondra (Černé koťátko): Ta “chyba v minulosti” byl odkaz na sifru Egoisticka, kde jedno sloveso bylo v case minulem a vsichni testeri se toho dost drzeli. Nam se ale sloveso vyznamove libilo v dane sifre, tak jsme ho chteli nechat a pritom to aspon lehce omluvit nejak.

Pro FACEBOOKOVe aktivni osazenstvo jsme nahrali fotky ze hry na Misin profil:
https://www.facebook.com/michaela.svobodova.7798/media_set?set=a.10203464880276912.1073741838.1060330716&type=1

Ostatni prosim vydrzte, nahraju to do verejneho google alba.

Ondra (Černé koťátko) 11. 8. 2014 13:54

Ahoj,

taky díky moc za povedenou hru. Přiznám se, že po obdržení posledních informací a karty týmu jsem se začal obávat, že organizátoři mají trochu velké oči ohledně toho, co se do hry vejde (20 šifer plus blíže nespecifikovaný počet bonusových, terén, kde se dá blouděním nabrat pět kilometrů navrch, to všechno v deseti hodinách). Bál jsem se i těžkých šifer, kde bude rozhodovat taktika s přeskakováním. Vlastní hra mě pak příjemně překvapila – obtížnost šifer byla odladěná velmi dobře, což je zejména s ohledem na zcela nový párový formát obdivuhodné. Od Újezda mi teda přišlo, že s obtížností přituhuje, ale to byl patrně dramaturgický záměr.

Hra byla trochu sportovnější, než jsem čekal (ověřil jsem ROFLOndrova čísla, taky máme základ skoro 20 km a jeden výškový, navíc k tomu “gentlemanský bonus” 4 km do vrchů (Fáberka, Malý Chlum dvakrát, kóta 455) – pravda, tak 1-2 kilometry jdou na vrub naší slabší navigaci), ale zase chápu, že Malému Chlumu i lomu se při plánování trasy odolávalo těžko.
Oproti tomu, co zaznělo v cíli, mi nijak nevadily asfaltové cesty, zvlášť když nejsou frekventované a když podél nich zraje ovoce.

Netradiční kulisa s airsoftem, kolonou landroverů a bouřkou se vám taky povedla :)

K našemu postupu u šifer: ve většině případů jsme dříve vyluštili ženské šifry, především proto, že jsme je dříve luštili, protože vypadaly na první pohled lákavěji. Mužské protějšky nám pak zůstávaly na přesuny.

Těch pár drobných výhrad:
Nelíbila se mi aktivita s Denisovými sady. Jako párek s minimem brněnských kontaktů jsme se cítili docela znevýhodněni. Úlohu se nám sice nakonec šťastnou náhodou podařilo vyřešit, ale pachuť z obtěžování lidí v tom pořád trochu cítím.
Patřili jsme k těm týmům, co se z Jabloňan vzdalovaly jen pomalu a neochotně. Kombinace znalostního prvku (tramvaj v polích) a podle mě zbytečně těžkého sudoku nás tam držela. Nechtělo se nám jít někam naslepo s chabou indicií, takže jsme se hodně snažili získat tu možnost položit upřesňující dotaz, jenže to sudoku jsme nedali, i když jsme začínali třikrát od nuly (snažili jsme se vypomoci si průběžně braillem, ale bohužel jinými způsoby, které nás od správného řešení spíš odváděly).
Cílová šifra mi přišla až moc pracná do daného formátu (za 35 minut jsme se výsledku ještě nijak neblížili, i když podíl na tom měla i naše únava).

Ale to jsou jen drobnosti vedle velkého kusu pečlivé a povedené práce. Díky a poklona!

P.S.: “jedna chyba v minulosti nemusí mít na nic vliv” byl hint k čemu?

Dero (Přizdi) 11. 8. 2014 11:07

Ahoj, orgové!

Hra se nám moc líbila. I svým poklidným tempem jsme dorazili na desítku, kde jsme skončili s většinou vyluštěných šifer i bonusů jen vinou mé tvarosleposti na Venouškovi, takže toho obsahu ve hře z našeho pohledu nebylo úplně nepřiměřeně. Na druhou stranu bych taky ocenil, kdybychom měli trochu víc času, protože jsme se nikde vyloženě nezasekli, naopak jsme alespoň z poloviny stanovišť odcházeli do deseti minut od vyzvednutí, nezřídka s vyluštěnými oběma šiframi. Čas bychom zvládli ušetřit jenom rychlými přesuny, ale v tom vedru se nejenže člověku nechce, ale v páru má hra i jiný rozměr, který není se závoděním úplně kompatibilní. Už teď se těšíme na slíbenou kratší trasu příště – a prosíme zachovat objem úloh k luštění, šifry byly převážně pěkné až krásné, bavily nás a těšili jsme se na každé nové stanoviště.

Ad luštění – i u nás se ukázalo, že jsme vlastně dva chlapi, protože holčičí šifry zůstávaly většinu času na okraji zájmu. Luštění probíhalo zhruba následujícím způsobem: dostali jsme dvě šifry, vyluštíme klučičí a potom se znalostí tajenky odhadneme, co teda chceme dělat s tou holčičí. Fungovalo to pěkně i na nápadovky typu Supermarkety! Přes luštění holčičích šifer jsme dál šli asi jenom dvakrát. Poprvé na MPZkách, když jsme si nevzpomněli na lístek, který si neseme ze startu, a nemohli tak vyluštit razítko. A podruhé v Oboře na mravenečkovi, protože byla milá a jednoduchá a protože nebylo hned zřejmé, co že to za podivný druh poláku je v té klučičí.

Taky se mi líbil systém bonusů – bavily mě i špeky typu nasírací rozhlednová či brněnské detašované stanoviště. Bonus “bezpečnost” mi přišel jako velice vtipný způsob, jak hráče donutit nenechat se zabít na kolejích za cenu ušetřených pěti minut. (A to, že na té bezpečné cestě zrovna zuřila airsoftová bitva, je prostě kouzelně ironické. Ačkoli v té chvíli to zase taková sranda nebyla.)

Celkově byl Párek jednou z nejlepších denních her, které jsem šel. Líbilo se mi, že člověk musí být celou hru aktivní, aby se postupovalo dál. Nemůže si prostě jen tak z plezíru vybrat lušticí pauzu s vědomím, že ho ostatní čtyři spoluhráči zastoupí. Šifry byly vesměs odladěné a tak akorát těžké, aby nekladly přehnaný odpor, takže ta aktivita v drtivé většině případů vedla k výsledku, což dodává týmu energii.

Takže díky a příští rok (?) nás čekejte zas!

D+J (HI: 100+1 :)

Kristýna (Veselá vdova) 11. 8. 2014 10:51

Tým Veselá vdova se taky přidává na první stranu barikády!
Co se týče trasy, byla jsem mile překvapená, že ač jsme oba se Zoubkem místní, trasu z Obory přes kótu dolů k lomu jsme neznali. A na ten kopec vedle lomu mě popravdě taky nikdy lézt nenapadlo, a teď už aspoň vím proč :) Každopádně mě potěšilo, že trasa nevedla profláklými místy a že i coby Boskovičtí jsme se prošli až na výjimky zajímavými a novými místy.
Ačkoliv ani jeden z nás nemá problém s převýšením a terénem (tedy, alespoň do Párku jsme si to mysleli :), musím říct, že při stoupání na Újezd už jsem trochu nadávala i já :) Myslím, že spíš než délku trasy by se hodilo nějak zmírnit převýšení, případně prodloužit hru cca o dvě hodinky.
To ale nejsou výtky, spíš naše přání, do cíle nám chyběly všehovšudy 1-2 šifry.
Šifry byly hezké a všehovšudy nápadité – já jen moc nemám ráda klasické omílání šifrovacích pomůcek a metodu “morseovka už byla dvakrát, tak co kdyby to tentokrát byla trojkovka, ta tu ještě nebyla”, takže mě potěšily spíš ty bezpomůckové šifry (já vím, Ludolfova byla klučičí, takže vlastně nemám co remcat ;). Plus úvodní aktivita, kterou jsme sice strašně projeli, ale nápad měla moc hezký :) Pak taky razítko, bonus v Denisových sadech a sloganová supermarketová šifra.
Jinak koncept párkové hry je neotřelý a zajímavý, ač jsme se občas shodli, že nám trochu chybí takové to kolektivní brainstormování, kde víc hlav samozřejmě ví víc a je větší šance dřív přijít s tím správným nápadem. Ale aspoň si člověk vyzkoušel, jak moc je schopným luštitelem sám (= málo :)).
Moc díky za hru a těším se na příště :)

Patches (Nedělej ksichty!) 11. 8. 2014 10:40

Připojuji se k té nekriticky nadšené části startovního pole. Trasa mi přišla z hlediska délky tak akorát ujitelná při dané obtížnosti šifer (což dokazuje třetina týmů v cíli – IMHO ideální poměr došlých/nedošlých účastníků pro hru podobného formátu). Její náročnost sice postupně stoupala, ale ani výstup nad lom pro mě nebyl vyloženě přes čáru, ačkoliv chápu, že koho tam chytla ta bouřka, tak radost neměl, ale někde se na Svíčky potrénovat musí. Jediné, co mi vyloženě vadilo, bylo to vedro po většinu dne, ale s tím prostě org nic neudělá.
Co se šifer týče, tak si také nemůžu stěžovat. Vesměs pěkné nápady, čistá realizace a nijak závratná obtížnost, což je asi při dvoučlenných týmech, množství šifer a délce trasy dobře. Mám sice celkový dojem, že mi holčičí šifry sedly líp, ale to bylo pravděpodobně proto, že většina z nich byla řešitelná se správným nápadem snadno a rychle. Na ty mužský se vším tím měřením úhlů a délek a počítáním věcí jsem byl prostě moc línej.
Takže také děkujeme za hru a doufáme, že v příštím roce bude zase. Druhá polovina týmu by jen pro příště prosila méně kopcovitosti.

Aleš (P&V) 11. 8. 2014 10:14

Ahoj, my rozhodně děkujem za hru, Radka si sice stěžovala, že ji nenechám nic luštit, ale to aspoň říká, že obtížnost byla tak akorát a nikdo se na šifrách nemohl zasekat.

A formát hry je taky fajn, zase jednou nějaká inovace :).

Takže to nejspíš (některé šifry jsme neviděli) bude ~20 pozitiv a teď můžu napsat dvě negativa.

Poloha šifry u lomu a tajenka tam odkazující — “křížení cest u lomu”. Což je sice v mapě, ale ve skutečnosti to vůbec neexistuje (a kdo ví, jestli vůbec existovalo — mapa měla i další neduhy) a musí se tam dojít po fáborcích. A když je něco, co považujete za konec trasy, ve skutečnosti fikaná odbočka do lesa, tak se těmi ostružinami projdete, aniž byste chtěli. V kombinaci s bouřkou vražedné (btw, po bouřce jsou všechny fáborky bílé, ne-li strhané).

Poloha cíle. Myslím si, že je fajn, když vítěz atd. může být v cíli na vyhlášení (s tím, že tam vítězové často nezůstávají, jsem už prudil jinde). Nicméně, když ani nemají možnost tam být (tj. rozumné dopravní spojení je ještě tak hodinu a půl po konci hry), je to škoda. Spoje do Brna jsou z Boskovic relativně slušné, stejně tak do Skalice. Ale to je tak asi všechno, do Prahy se bez Radima Jančury nedostanete dřív než v neděli v 4.30 a to už je trochu opruz (zvlášť, když zjistíte, že jízdenky potřebujete, ve chvíli, kdy už není místo). Nelíbí se mi nutnost vzdát, abych se mohl dostat rozumně domů. Denní hry ve větších městech to mají jednodušší. A nebo se dá zajistit možnost přespání, klidně na podlaze. A nebo na to aspoň upozornit, že cesta zpátky není triviální. Nebo udělat reklamu ve stylu “po hře vás rádi uvidí v penzionu U Pantátů tam a tam”.

Každopádně to, co jsem tu teď rozepisoval, mi sice vadilo, ale ne tolik, aby to kazilo dojem ze hry (do cíle jsme nedošli, že, a za ztracení fáborkové cesty si částečně můžeme sami). Obecně by se mi líbilo, kdyby tahle hra měla víc pohodový než orvávací charakter (teď to bylo tak nějak mezi, ale to orvávání způsobily hlavně ostružiny…). Takže doufám, že příště to zas bude a těším se na to, co vymyslíte.

Lipča (org) 11. 8. 2014 10:09

U parkoviste se myslim moc nefotilo, protoze tam jsem posilal druhou pulku orgu hlavne aby vyzkoumali tu krizi s armadou airsoftaku. Konkretne u parkoviste byl faborek na zacatku na stromu, priblizne v pulce parkoviste a pak na konci parkoviste na znacce a u vyjezdu z parkoviste jeste na brize nebo vrbe nebo co to je. A pak hned za parkovistem se faborky staceli doprava do kopce po polni ceste az do lesa. ALe jak jsem rikal, mokre faborky jsou svina vec, protoze nevlajou a jsou prilepeny.

Lukáš (Zebra řez) 11. 8. 2014 09:02

Ahoj, patřím k týmu, který fáborky minul. Šli jsme tam po bouřce, pršelo, ale ne moc. Náhodou nemáte foto třeba od parkoviště, kde by byly fáborky vidět? Rád bych si “ověřil”, jak moc jsem slepý. :)

Jinak díky moc za hru. Výtky by se sice našly, ale to vždy. Hra se líbila, a pokud bude příště, přijedeme zas.

Lipča (org) 11. 8. 2014 08:56

Jasne, trasu zkratit…vime :-) Jeste pred hrou jsem uvazoval, ze dam vsechny sifry do eurufolie a to teprve do obalky, ale pak jsem mrkl na pocasi a prohlasil, ze tak moc prset urco nebude…takze asi tak :-) No a faborky…samozrejme v desti nejsou videt nebo jsou videt hur, nektere parky to v bource prosli, nektere ne. Musim ale potvrdit, ze jeste v nedeli byly vsechny na miste a vesele vlaly, mrchy. Takze tady asi jedine pouceni je faborky nepozivat vubec :-)

Václav (Aplikovaní hrošíci) 11. 8. 2014 08:03

Ahoj a ještě jednou díky za hru – moc se nám to líbilo (aby taky ne, že?) :-) Celou hru jsme potvrzovali váš předpoklad, že se nám budou lépe luštit ty chlapské šifry – až na jedinou výjimku jsme měli nejprve tu chlapskou. Tou výjimkou byl mraveneček v Oboře (super!). Objektivně musím říct, že trasa byla na desetihodinovou šifrovačku dlouhá, ale vždycky jsme přesun využili právě pro vyluštění ženské šifry, takže nám to sedlo… I když čumění do papíru za chůze hrozilo úrazem, který si nakonec taky Emil přivodil při zírání do nasírací bonusovky. Praštil se hlavou do toho přístřešku poblíž, kde mi taky mimochodem spadl do písku makovec, který pak bez ohledu na dodržení pětivteřinového pravidla nepříjemně chroupal mezi zuby. Takže nasírací byla hoooooodně nasírací :-)

Pavel (Sešívaný klokan) 10. 8. 2014 23:28

Ahoj, díky za netradiční šifrovačku, která měla svoje pozitiva i negativa. Takže asi někde uprostřed barikády. Největší pozitivum vidím v moc pěkných šifrách a v originálním nápadu. Negativa podle mě pramenila z malé zkušenosti, která ale časem přijde a povede se vše vypilovat. Za deset hodin se mělo stihnout přes 20 km a minimálně 12 šifer, ale klidně i třeba 25 šifer. To dělá sotva 50 minut na šifru a přesun. Určitě se to dá, ale buď s totálkama, které nejsou moc oblíbené, nebo fakt jen dešifrovací špička. Dále určitě prosím co je venku zajistit proti dešti. Nešlo jenom o ty nešťastné fáborky, ale i šifry na stanovištích byly promočené až běda. Přesun na osmičku byl asi moc komplikovaný. Bohužel zde platí jasné zákony. Co se může podělat, se podělá. Ale aby mé psaní nevyznělo jenom negativně. Hra má určitě další potenciál a jen tak dál. Určitě to stálo mnoho úsilí a to se musí ocenit. Není to žádná legrace to takhle ve vlastním volném čase připravit. Takže ještě jednou díky.

Pája (Olbřímí břímě) 10. 8. 2014 18:07

Ahoj, za naše ženské Olbřímí břímě se hlásím zas k té první straně barikády. ;) Moc jsme si to užily, samy jsme si to zpestřily tím, že jsme si vzaly mapy, které byly doporučeným jen podobné a na kterých byla z navštívené oblasti jen malinká Skalice v rohu jedné z nich. Takže to byl urputný boj po každém vyluštění šifry… Divukrásné procházky s postupným přibližováním ke stanovišti… Jó mapy.

Ale aspoň jsme skončily hru těsně před tím údajně zabijáckým přesunem, kde lidi padali do lomu, bouřka nás chytla, právě když jsme byly v hospodě, a potkaly jsme hodné lidi. Šifry byly pěkné, i ty ženské, které nám ze začátku vůbec nešly… Naše původní ambice (vyhrát, pochopitelně) se sice nenaplnily, ale hra se nám moc líbila.

Moc díky za pěknou šifrovačku, povedla se vám! :)

Lipča (org) 10. 8. 2014 10:18

Dekujem za reakce. A musim rict, ze i kdyz pocet parku v cili mi prisel na konci slusny, tak urcite hned prvni pouceni do priste bude ubrat na trase. Na te nejhorsi casti trasy se projevila dost zradna kombinace vedra a bourky, tomu se asi vyhnout neda, ale tomu poslednimu kopci by se vyhnout dalo :-) Takze zkratit, ubrat, redukovat, at si to uziji i male parecky.

Ondra (ROFL!) 10. 8. 2014 08:05

Milí orgové,

za mě spíš příspěvek z druhé strany barikády, protože jsme ze hry odjížděli trochu rozčarovaní – možná to bylo tím nadšením z první půlky trasy, kdy se hra tvářila jako fajn letní procházka pro páry se šiframi. To, co následovalo za vysílačem, posunulo těžiště hry někam jinam, než bychom potřebovali – od pohodové hry, kde bude rozhodovat luštění šifer, ke hře kde rozhodují především přesuny. Hru jsme nestihli dojít částečně i proto, že jsme time management prováděli na základě orgovské informace o trase, která měla mít mezi 15 a 20 km. Ve skutečnosti měla spíše mezi 20 a 25 km a k tomu přes 1000 metrů stoupání, čímž se může směle zařadit po bok letošní NaPALMně. Sami jsme na přesunech a pauzami kvůli prckovi strávili asi 80% celé hry, což mi přijde strašně moc – Gábina si zaluštila ještě mnohem méně. Ta náročnější trasa sice byla částečně kompenzovaná nižší obtížnost šifer, ale i tak k nám k regulérnímu dokončení chybělo skoro tři čtvrtě hodiny. Za nás by přitom stačilo, aby hra měla o nějaké dvě hodinky víc, ale chápu, že na to asi nebyl prostor a hra asi byla cíleně laděná do jiné podoby, než jakou naznačovala její první polovina. Být trasa poloviční, asi odjíždím nadšený z příjemně stráveného dne, hezkých šifer a výborně připravené šifrovačky, která se mi po všech ostatních stránkách líbila. V téhle podobě ale asi fakt nebyla pro nás.

I tak za ni moc děkujeme a budeme doufat v další ročník. Určitě si to příště zařídíme tak, abychom se mohli zařadit do tábora těch bezvýhradně nadšených.

Karel 9. 8. 2014 23:48

Milí orgové,

za Šťavnatého Karla děkuji za výborný a nevšední šifrovací zážitek, párkový koncept byl super nápad! Aspoň jsme si otestovali, že jsme skutečný a dobře sestavený párek, část mužských šifer jsem dal já sám, část ženských šifer dala Míša sama, něco jsme utloukli společně, prostě všechno klapalo jak má. Akorát Lipčovu protizákysovou aktivitu jsme nezvládli, nebyl prostě čas. A bylo vedro…

Šifry se mi vesměs líbily, počasí v rámci možností taky a trasa byla v pohodě (šalina!), byť uznávám, že dvojpřesun od vysílače do Újezdu byl docela výživný. No a třetí místo byla už jen taková třešnička na dortu :-)

Takže ještě jednou díky a z několika málo případných remcalů si nic nedělejte, remcat se bude vždycky :-)

Dero (Přizdi) 6. 8. 2014 12:26

Všechno nej, Míšo! :)

Lipča (org)...věk 30 :-( 31. 7. 2014 14:28

Dero: Done and done. Míša zdraví, protože jí tenhle krásný věk vydrží už jen šest dní a pak následně přechází na abecedu s CH.

Dero (Přizdi) 31. 7. 2014 14:10

Čau orgové, jak tak koukám, máme z celého startovního pole nejkrásnější věk – nebudeme ho tedy tajit. Mohli byste náš záznam změnit na Dero (26) a Jůlie (26)? Dík. ;)

Lipča (org) 23. 5. 2014 12:22

Jana: Pokud by byl opravdu zajem, tak tomu 15ctiletemu dame vyjimku, kdyz mu pridelite nejakou tu dospelou osobu. Obecne budeme radsi, kdyz budou chodit dospele parky, protoze pro ne je hra delana a cilena, ale domluvit se da. Zvlast pokud ma mlady sifrovac zajem a troufne si na to.

Jana 22. 5. 2014 21:27

Bylo by skvělé, kdyby patnáctiletí mohli být půlkou párku. Jenže v pravidlech máte “plnoletý”, což by jaksi ty patnáctileté úplně vylučovalo. Jako děti už ne, jako půlpárek ještě ne.

Míša (org) 21. 5. 2014 09:55

Ahoj Jano, na většině šifrovaček se za “dítě s sebou” tak nějak automaticky počítá prcek, co ještě nemůže být sám doma, zatímco si chtějí rodiče zašifrovat. Většinou se to do pravidel pečlivěji neukotvuje. Tady tahle šifrovačka je záměrně koncipovaná jako šifrovačka pro dvojice a obávám se, že patnáctiletého člověka už nikdo nepřemluví, aby neluštil a jen se koukal. A i kdybyste si to takhle domluvili, tak by to ostatní týmy stejně mohly brát jako nespravedlnost, že jdete v podstatě ve třech. Patnáctiletý šifrátor/patnáctiletá šifrátorka už může být klidně součástí samostatného týmu, když si seženete ještě jednoho dospělého jako “dozor” :-) Míša

Jana 21. 5. 2014 06:41

Ahoj,

zajímalo by mě, jak starý kousek považujete ještě dítě. Máme 2 (10 a 15 let). Štěkat umí obě dobře, jedno by tedy mohlo být i za pejska :-)

Domo 20. 5. 2014 15:06

Nic moc web.

Domo 18. 5. 2014 16:48

Moc pěkný web máte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

situs judi bola situsliga228.org